خبرهای داغ:
مدیران کل ميراث فرهنگي و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان:
مدیران کل ميراث فرهنگي و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان بر هم افزایی دستگاه های اجرایی برای تحقق توسعه گردشگری در این استان تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۰۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نشست تخصصی توسعه گردشگری استان سمنان، بر هم افزایی دستگاه های اجرایی برای توسعه گردشگری استان تاکید کرد.

"حسین خواجه بیدختی گردشگری را یکی از مولفه های اصلی پیشرفت استان سمنان برشمرد و اضافه کرد : باید ظرفیت گردشگری استان سمنان از شرايط بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی اظهار کرد : اطلاعات جمع آوری شده برای استان سمنان مربوط به گذشته است و این استان نیاز به یک طرح جامع گردشگری جدید دارد.

وی تصریج کرد : نگاه به گردشگری باید بیرونی باشد و به همین دلیل برای توسعه گردشگری استان از کارشناسان بین المللی و منصف استفاده شده است.

مدیرکل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی سمنان نيز در اين نشست، گفت: هم گرایی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از مزیت های گردشگری امری ضروری است.

اسماعیل غنیان، طبیعت و آثار تاریخی استان سمنان را از جمله مزیت‌های بزرگ این بخش دانست و افزود: باید سرمایه گذاری های لازم بر روی این دو مزیت انجام شود تا استان سمنان به قطب گردشگری تبدیل شود.

وی تصریح کرد : برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد، علاوه بر هم افزایی دستگاه های اجرایی، عرصه های خصوصی باید حمایت های لازم را انجام دهند.

در این نشست، جولیو ویناچا ، مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، فلورین سنگسمید مشاور امور گردشگری سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو) ، فعالان گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و جمعی از مدیران و کارشناسان استان سمنان حضور داشتند.

طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(طرح تکاپو) با هدف رونق کسب و کار و فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار از سال ٩٤ تاکنون در کشور اجرا می شود. اولویت اجرای طرح تکاپو دراستان سمنان توسعه گردشگری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها