کارگردان کشورمان گفت: خیلی از سینماگران علاقه مند هستند که در مورد چنین موضوعاتی کار کنند ولی واقعیت این است که سینمای ما متاسفانه ظرفیت تولید فیلم در چنین موضوعاتی را ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۲۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
جواد اردکانی کارگردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جای خالی مهدویت در سینمای ما گفت: موضوعات مهمی وجود دارد که در سینمای ما خیلی مورد توجه قرار نگرفته ویکی از این موضوعات مهدویت است.

وی افزود: به نظر من این مسئله و بی توجهی، به عدم علاقه سینماگران ما به این موضوع و عدم تمایل آنها به ساحت امام زمان (عج) بر نمی گرد، شاید خیلی از سینماگران علاقه مند هستند که در مورد چنین موضوعاتی کار کنند ولی واقعیت این است که سینمای ما متاسفانه ظرفیت تولید فیلم در خیلی از موضوعات را ندارد.

اردکانی تصریح کرد: دلیل این مسئله این است که خیلی از این موضوعات مورد علاقه بخش خصوصی در سینما نیست و بخش دولتی هم هر سازمانی هر جایی با توجه به ماموریت خودش کار می کند و موضوعاتی که خارج از ماموریت سازمان های دولتی هست هیچ کجا برای آن سرمایه گذاری نمی کنند که کار تحقیقی و یا تولید هنری بر روی آن انجام شود.

وی گفت: در رشته هایی که هنرمند می تواند به تنهایی اقدام کند کار راحت تر است مثلا یک نقاش می تواند به تنهایی در مورد موضوع مهدویت نقاشی بکشد و یا یک نویسنده داستانی در این مورد بنویسد، ولی سینما صنعت پرهزینه ای است و تنها علاقه شخصی منجر به تولید اثر نمی شود بلکه یک ساز و کار واقعی و جدی می خواهد که متاسفانه در سینمای ما وجود ندارد.

ارسال نظرات