خبرهای داغ:
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم خبر داد
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم از برنامه صعود به دو قله برون مرزی توسط کوهنوردان قمی در مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۱۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
صعود کوهنوردان قمی به قله‌های کازبک گرجستان و البروس روسیه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،مهدی مصطفی‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم در سال جاری دو صعود برون مرزی را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: در نخستین برنامه تیم 9 نفره‌ کوهنوردان قمی شامل مهدی مصطفی‌لو، علی شریفیان مهر، کاظم شمس‌اللهی، محمد علی واعظ، امیر احمد جمال، میلاد کریمی، حمید کریمی، نرگس میر قائمی و زهره حق بین به قله کازبک در کشور گرجستان صعود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه صعود کوهنوردان قمی به این قله به صورت تیمی برای نخستین بار شکل گرفته است، ادامه داد: قله کازبک 5 هزار و 47 متر ارتفاع دارد و از قلل فنی است که کوهنوردان در صعود به آن با یخ و برف نیز درگیری داشته و به صورت فنی به این قله صعود خواهند کرد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم افزود: این برنامه از روز نخست مرداد ماه با اعزام تیم به کشور گرجستان آغاز شده و تا برگشت به کشور هشت روز زمان خواهد برد.

مصطفی‌لو در ادامه از صعود تیم دو نفره از قم به قله البروس در کشور روسیه خبر داد و گفت: این قله پنج هزار و 642 متر ارتفاع داشته و جزء هفت قله سخت دنیا محسوب می‌شود و صعود به آن کاملاً فنی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه صعود به قله البروس که به بام اروپا معروف است علی شریفیان‌مهر و مهدی مصطفی‌لو حضور خواهند داشت که امیدواریم هر دو برنامه با توان، تجربه و تخصص بالای کوهنوردان قمی با موفقیت انجام شده و افتخاری دیگر در دفتر صعودهای استان قم ثبت شود.  

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم با اشاره به اینکه برای آمادگی صعود به قله کازبک، پیش برنامه صعود به علم کوه با حضور تمام اعضای گروه با موفقیت برگزار شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزش کوهنوردی در قم توسط هیچ اسپانسری حمایت نمی‌شود و تمام مخارج صعود‌ها به صورت شخصی توسط کوهنوردان پرداخت می‌شود که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ترویج این رشته مادر، نهادها و مراکزی برای حمایت از تیم‌ها اعلام آمادگی کرده و بر ارتقاء سطح کیفی و کمی صعودهای کوهنوردان پرتوان قمی بیفزایند.

ارسال نظرات