محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با «بسیج»:

نیازی به قطع یارانه نیست چون رکود یارانه فقرا را قطع کرده!

عدم مدیریت صحیح اقتصادی توسط دولت سبب شد تا فقرا، فقیرتر شوند. نیازی نیست دولت یارانه فقرا و نیازمندانی را قطع کند که بر اثر شرایط اقتصادی به چنین وضعیتی مبتلا شده اند.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۶۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با طرح این سوال که دولت بر چه مبنایی یارانه 200 هزار نفر از مردم را در تیر ماه حذف کرد اظهار داشت:  مجلس در مبحث یارانه همیشه قانون را اولویت داده است لذا ترجیحا قانون باید در رابطه با یارانه اجرا شود.

وی با بیان اینکه حذف و پرداخت یارانه در قانون هم مشخص است افزود: طبق قانون یارانه نقدی افرادی که دارای درآمد بالایی در جامعه بودند  و جزو دهک بالا محسوب می شوند، قطع شود.

سعیدی بیان داشت: کشورمان در شرایط فعلی با توجه به رکود بی سابقه ای که در اقتصاد حاکم شده است و مشکلات رو به فزاینده ای که مردم دارند شرایط اقتصادی به گونه ای سخت شده است که افرادی که تا چند سال پیش نیاز به یارانه نداشتند امروز نیازمند یارانه شدند.

این نماینده مجلس بیان داشت: عدم مدیریت اقتصادی توسط دولت سبب شد تا فقرا فقیرتر شوند و حتی بسیاری از افراد که نیازمند نبودند، نیازمند شدند.

سعیدی اذعان داشت: دولت در شرایط  رکود اقتصادی نیاز هست به سمتی برود تا یارانه نقدی افرادی که درآمد های بالا دارند را حذف کند نه اینکه یارانه فقرا و نیازمندانی را قطع کند که بر اثر شرایط اقتصادی به چنین وضعیتی مبتلا شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار