خبرهای داغ:
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: دو گروه ۱۰ هزار نفری از امسال تا ۴ سال آینده در آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۴۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
سیّد محمد بطحایی  در نشست خبری هدف از حضور خود در شیراز را دست‌بوسی جانبازان فرهنگی استان فارس و تقدیر از این اسوه‌های ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه آموزش و پرورش از کاستی‌ها در رنج بوده است اما وجود چنین افرادی سبب پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش تاکنون شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول نیم قرن سابقه آموزش و پرورش همواره با کمبود منابع مالی مواجه بوده است افزود: تمام تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده نتوانسته این مشکلات را برطرف کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همواره همکاران ما در آموزش و پرورش به درستی خدمت کردند خاطرنشان کرد: هیچ یک از معاونان وزیر آموزش و پرورش حقوق 10 میلیونی نمی‌گیرد که 4 برابر زمان دولت قبل باشد و باید به این نکته توجه شود که فیش‌های حقوقی نجومی قابل تسری به تمامی مدیران ارشد دولت نیست.

بطحایی با اشاره به اینکه معوقات وزارت آموزش و پرورش غیرپرسنلی است و در اولویت پرداخت قرار دارد تصریح کرد: به محض تامین اعتبارات این بخش از بدهی‌ها و معوقات نیز تسویه می‌شود.

وی از استخدام دو گروه 10 هزار نفری در آموزش و پرورش در سال 1395 خبرداد و بیان کرد: 10 هزار نفر به عنوان متعهد خدمت دبیری استخدام می‌شوند که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و پس از طی دوره کارشناسی وارد آموزش و پرورش شده و در عمل 4 سال آینده به خدمت گرفته می‌شوند و همچنین در سال تحصیلی پیش رو 4 هزار معلم سرباز به کار گرفته می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 10 هزار نفر دیگر که توسط وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند کسانی هستند که لیسانس و فوق دارند و پس از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، سال آینده به خدمت در آموزش و پرورش مشغول خواهند شد اما تا دو روز آینده مجوز کتبی این استخدام‌ها صادر می‌شود.

بطحایی با ابراز تاسف از اینکه هنوز مدارس کپری در کشور وجود دارد و هنوز دولت نتوانسته این موضوع را به صفر برساند گفت: یک سوم واحدهای آموزشی کشور فاقد استانداردهای فضاهای آموزشی ایمن هستند و نزدیک به 35 هزار مدرسه از 105 هزار مدرسه در کشور باید در اسرع وقت مقاوم‌سازی و به فضای آموزشی استاندارد تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 170 هزار کلاس در کشور فاقد وسایل گرمایشی استاندارد هستند و تجهیز نیمی از این کلاس‌ها به وسایل ایمن در سال پیش رو در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد تصریح کرد: اعتبارات خوبی توسط دولت برای این موضوع اختصاص یافته است و تا سال آینده این موضوع تکمیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها