خبرهای داغ:
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری
امام جمعه گلپایگان از تشکیل قرارگاه فرهنگی در گلپایگان با محوریت نماز جمعه خبر داد
کد خبر: ۸۷۱۳۳۳۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان به نقل از بیان نیوز، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در آیین تشکیل قرارگاه فرهنگی شهرستان که با حضور مسئولین مرتبط و خبرنگاران شهرستان در مهمانسرای مصلای گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت:یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که در تمامی دولتها مورد توجه قرار گرفته و بعنوان یکی از زیرساختهای نظام توحیدی و اسلامی به شمار می رود مسئله فرهنگ است که علاوه بر تاکیدات معظم له آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه فرهنگی در شهرستانها یکی از تئوری های بسیار خوب مقام معظم رهبری در سمینار ائمه جمعه کل کشور در تاریخ ۹۴/۱۰/۱۴ بود عنوان کرد: پس از دستور ایشان این موضوع در دستور کار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور قرار گرفت و قرارگاههای فرهنگی یکی پس از دیگری در شهرستانها شکل و شمایل خود را پیدا نمود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی گلپایگان ادامه داد: طبق دیدگاه مقام معظم رهبری نماز جمعه بعنوان قرار گاه فرهنگی باید نامگذاری و تثبیت شود زیرا بر اساس این دیدگاه نماز جمعه قرارگاه ایمان،اخلاق،تقوا و بصیرت می باشد.

وی تصریح کرد:با توجه به سبقه فرهنگی کشور،هدف از تشکیل این قرار گاه ایجاد دفتر فرهنگی جدید نیست و طبق دیدگاه مقام معظم رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور کلیه سازو کارهای لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی در تمام سطوح شهرستان باید در این شورا رقم خورده و برنامه ریزی گردیده و اجرا شود.

اسماعیلی با بیان اینکه زیر ساخت اقتصاد،سیاست،اجتماع و صنعت به فرهنگ بر می گردد خاطر نشان کرد: اگر در جامعه فرهنگ سالم و صحیحی وجود داشته باشد بسیاری از معضلات ما بنوعی حل خواهد گردید و در غیر اینصورت ما نمی توانیم نتایج و جایگاه لازم را بدست آوریم.

وی آسیب شناسی در کشور را یکی از اقدامات در حال شکل گیری تیم ها،کمیته ها و کارگروههای قوی در حضور مقام معظم رهبری عنوان کرد وادامه داد:حاشیه نشینی یکی از اولویتهای آسیبهای اجتماعی است که معضلاتی همچون مواد مخدر ،بزهکاریها،دعواها،کشمکشها و طلاقها از این طریق بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه با یک برنامه ریزی دقیق در این کمیته ها می توان اینگونه آسیبها را شناسایی کرده و از بین برد ادامه داد: در قرارگاه فرهنگی کمیته هایی همچون ۱-طرح و برنامه ریزی و نظارت و اجرا۲-آموزش و پزوهش ۳-تبلیغات ۴-تدارکات و پشتیبانی در نظر گرفته شده و سعی شده از موازی کاری و دوباره کاری برنامه های فرهنگی و کارهایی که هیچگونه ثمره ای ندارد جلوگیری گردد.

وی در پایان با عنوان اینکه هدف از ایجاد قرار گاه فرهنگی استفاده از ظرفیت ستادها،دستگاههای دولتی و تشکلهای مومن مردمی است خاطر نشان کرد:امام جمعه هر شهر بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی رسالت هماهنگ کردن دستگاههای فرهنگی که به منزله لشکرها و تیپ های عمل کننده بحساب می آیند را برعهده دارد.

شایان ذکر است در اولین جلسه تشکیل قرارگاه فرهنگی گلپایگان جمعی از حاضرین،نقطه نظرات خود پیرامون فعالیت قرارگاه فرهنگی را عنوان نمودند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها