مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این استان به عنوان پایلوت طرح توسعه کسب و کار پایدار(تکاپو) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب شده است
کد خبر: ۸۷۱۳۳۲۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نادر اردلان در نشست کمیته اجرای طرح تکاپو که در استانداری کردستان برگزار شد افزود: تفاهم نامه این طرح اوایل مرداد ماه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان یونیدو با محوریت فناوری اطلاعات و اتباطات در کردستان امضاء می شود.
وی با اشاره به سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در اوایل مرداد ماه سال جاری جهت اجرائی شدن طرح تکاپو در کردستان اضافه کرد: استان کردستان به عنوان استان پایلوت در زمینه طرح توسعه کسب و کار پایدار در حوزه ICT انتخاب و از سال گذشته مقدمات اجرای این طرح در استان آغاز شده است.
اردلان با تاکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه ها و سودبران طرح تکاپو اظهار کرد: این طرح که قرار است منجر به ایجاد اشتغال شود را نمی توان به صورت تک سازمانی پیش برد، بلکه هم افزائی و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط را می طلبد.
اردلان اظهار کرد: برای اجرائی شدن طرح تکاپو، توافق نامه اجرایی طرح توسعه رسته تولید نرم افزار و ارائه خدمات فناوری اطلاعات تهیه شده که شرح وظایف تمامی دستگاه های اجرایی در آن درج شده و لازم است پس از مطالعه، برای جمع بندی به دبیرخانه اجرایی ارسال شود.
طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) درصدد است تا با استفاده از ظرفیت بومی و بکارگیری تجارب سازمان ها بین المللی در سایر کشورها، برنامه منسجمی را برای تحرک در بخش تقاضای نیروی کار به اجرا درآورد.

ارسال نظرات