کریمی قدوسی گفت: به نظر می رسد حب ذات اقای عراقچی و ظریف بیش از حب به کل نظام است، گفت:‌ این دوستان بیش از آنکه به فکر حفظ نظام و آبروی کشور باشند به فکر حفظ آبروی خودشان و برجام هستند! برجامی که به تعبیر خود آقای عراقچی، آقای صالحی، آقای شمخانی و آقای ولایتی یک توافق مرده و به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۲۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهار نظر عجیب سید عباس عراقچی مبنی بر اینکه لغو تحریم های غیرهسته ای نیازمند تصمیم جدید نظام برای مذاکره است، گفت: ایشان هم قبل و هم حین و هم بعد از مذاکرات هسته ای بارها عنوان کرده اند که توافق به تصمیم مسئولان نظام نیاز دارد و به نظر می رسد منظور ایشان این بوده که گویی همه چیز برای توافق از سوی طرف مقابل آماده است و تنها به اجازه مسئولین نظام نیاز هست.
 
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های رفتار دیپلمات ها عدم موضع گیری شفاف است، افزود: امروز نیز به نظر می رسد امثال آقای عراقچی سعی دارند به افکار عمومی القا کنند که ما کارمان را به خوبی انجام داده ایم و به وظیفه عمل کرده ایم ولی از این به بعد در اختیار ما چیزی وجود ندارد و ما کاری نمی توانیم از پیش ببریم.
 
کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه عراقچی یکی از افرادی است که متاسفانه بارها مواضعی اتخاذ کرده که همگان را دچار تردید کرده است،‌ گفت: بعضی اوقات ما تردید می کنیم که این مواضع، مواضع خودشان باشد چراکه بارها تکرار شده مواضعی که مسئولان مذاکرات ما گرفته اند قرابت معنایی با ایده ها و مواضعی داشته که از اتاق فکر دشمن در فرانسه و هلند بیرون آمده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: شاید در نگاه اول حرف آقای عراقچی ظاهرش اتوکشیده و با ژست دیپلماتیک باشد اما منظور همان منظوری است که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می کند و بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قاطعیت این مواضع را پیگیری می کند تا چنین مباحثی دوباره تکرار نشود.
 
وی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد حب ذات آقای عراقچی و ظریف بیش از حب به کل نظام است، گفت:‌ این دوستان بیش از آنکه به فکر حفظ نظام و آبروی کشور باشند به فکر حفظ آبروی خودشان و برجام هستند! برجامی که به تعبیر خود آقای عراقچی، آقای صالحی، آقای شمخانی و آقای ولایتی یک توافق مرده و به نتیجه نرسیده است.
 
کریمی قدوسی با بیان اینکه برجام دارای ضعف های ساختاری بوده و اکنون تیم مذاکره کننده حاضر نیست این ضعف ها را بپذیرد چرا که سعی دارند آبروی خود را حفظ کنند، گفت: از نظر ما برجام سندی بود که در آکادمی ها و اتاق فکر آمریکایی ها نوشته شد و بعد مقابل اقای ظریف و عراقچی گذاشتند و ایشان هم امضا کرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: وقتی اقای ظریف و عراقچی از مذاکرات بازگشتند ادعا داشتند که خط به خط برجام را مورد مذاکره قرار داده اند اما وقتی در روزهای اول در مجلس حضور می یافتند هیچ اشرافی بر محتوای برجام نداشتند و وقتی ما به صفحات آدرس می دادیم می گفتند حضور ذهن ندارند. 
 
نماینده مردم مشهد در پایان تاکید کرد باید پاسخ مناسبی به اظهارات عراقچی ارائه شود تا دیگر چنین مواضعی تکرار نشود.
ارسال نظرات