وزیر با ادب قربانی بی ادبی حقوق بگیران نجومی

در نگارش متن فوق توجه مخاطبان گرامی را به سه بند زیر جلب مینمایم که به بیان مهمترین اهداف پشت پرده فرار رو به جلوی برخی جریانات سیاسی کشور در قبال استیضاح وزیر کار می پردازد.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۰۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
محمود محمدی - در یادداشتی نوشت: در نگارش متن فوق توجه مخاطبان گرامی را به سه بند زیر جلب مینمایم که به بیان مهمترین اهداف پشت پرده فرار رو به جلوی برخی جریانات سیاسی کشور در قبال استیضاح وزیر کار می پردازد:

الف) اصلاح طلبان بدنبال چه تغییری در تاکتیک دولت هستند:

نزدیکی به ایام انتخابات 96 ریاست جمهوری و داشتن پست های کلیدی و اقتصادی مهم در بدنه وزارت کار اصلاح طلبان تندرو را بر آن داشته تا بدنبال یک فتح الفتوح دیگر باشند، فتحی سنگر به سنگر که برای آنان در دولت فعلی نتوانسته توفیق مهمی حاصل نماید.

تحلیل ها نشان می دهد که اصلاح طلبان به شدت بدنبال ایجاد یک سوژه جدید جهت فرار رو به جلو از اصل ماجرای فیش های حقوقی هستند، عطش هشت ساله جریان اصلاح طلب در به کرسی نشستن در پست های مهم کلیدی و عدم تحقق آن در دولت روحانی باعث شده که جریان سهم خواه اصلاح طلب در بازه فوق از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و  به جد پیگیر مطالبه ی عمومی با هم کیشان خود در مجلس هستند تا بتوانند به نوبت به فتح سنگر به سنگر خود برسند و به نفوذ در بدنه این وزارت انه کلیدی بپردازند.

اصل ماجرا را می بایست در آنجا جست که چه بده بستانی میان وزیر کار با اصلاحطلبان مجلس بوده است؟ آیا وزیر کار در انتخاب زیر مجموعه های خود زیر بار فشار اصلاح طلبان تند رو رفته است یا خیر؟

مسلماٌ نگاهی ساده به پرسش های فوق می تواند به سادگی مخاطب را به پاسخ اصلی سوالات برساند.

ب) نمایندگان مجلس در قضیه استیضاح وزیر کار چه منفعتی می برند:

نیم نگاهی هم به مقایسه استیضاح وزیر کار در دولت قبلی(شیخ الاسلام) و دولت فعلی و نظر مقام معظم رهبری در خصوص استیضاح وزیر کار قبلی می تواند راهگشای نمایندگان مجلس باشد.

آیا در بازه ای که کمتر از یکسال به پایان دولت راستگویان باقیمانده است ضروری است که تغییری در بدنه وزارت خانه ها بوجود آید و اگر این تغییر بوجود آید با چه نگاهی است؟

پیاده نظام اصلاطلبان در مجلس از کواکبیان گرفته تا وکیلی و تاجگردون همه هم قسم شده اند که نظر بزرگان جریان خود را با اهداف مطرح شد در ادام متن پیاده سازی نمایند.

این اولین اقدام عملی این گروه از پیاده نظام در باب پاسخ به خدمتی است که اصلاحطلبان در خصوص آنها داشته اند تا بار دیگر این مهره ها به حرکت در آیند و زمام امور را در دست گیرند.

آیا جریان اصولگرا و مستقل مجلس فریب چنین ادعاهایی را خواهد خورد و با این جریان همراه خواهد شد یا خیر؟

ج) به فراموش سپردن عاملان اصلی ماجرا(صاحبان فیش های نجومی):

قافله از خدا خواسته نجومی ها که در این اوضاع کشمکش به دنبال راه گریزی از ماجرا هستند با تلاش فراوان در پی رایزنی با بزرگان خود هستند تا بتوان به کمک آنان با درگیر کردن پیاده نظام اصلاطلبان در مجلس راه را بر ادامه جستارها در دیگر نهادها ببندند و بار دیگر در فرصت باقیمانده خود را از معرکه بیرون بکشند.

 اما بی شک این خوش خدمتی ها هزینه گزافی را برای آنان خواهد داشت که مشخص نیست این هزینه ها از کدام کیسه ها پرداخت می شود؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار