معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی خبر داد

اشتغال بیش از 1000 مددجوی بهزیستی در استان مرکزی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی گفت: 1700فرصت شغلی در سال گذشته از طریق تسهیلات بانکی کم‌بهره، پرداخت سرمایه کار و حق بیمه سهم کارفرما برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی ایجاد شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۷۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، احمد حاج‌دایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با اشاره به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در جذب مشارکت‌های مردمی گفت: استان مرکزی برای اولین بار در سطح کشور از طریق سامانه 7728 اقدام به جذب کمک‌های مردمی کرده که خیران و مردم می‌توانند با شماره‌گیری این خط مبلغ مورد نظر خود را به حساب سازمان برای کمک به مددجویان واریز کنند.

وی افزود: طرح شکرانه سلامت، کودکان آسمانی، ارائه برنامه‌های متعدد در ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی، تهیه و تأمین جهیزیه افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی از سوی این معاونت صورت گرفته و امسال نیز این طرح‌ها در دستور کار قرار دارند.

معاون‌ مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: شفاف‌سازی و اعتمادسازی از عناصر اصلی ارتقاء و پایداری مشارکت‌های مردمی در امور خیریه و بهزیستی است.

حاجی‌دایی با اشاره به فعالیت خیرین در طرح همیاران بهزیستی گفت: از سال گذشته گروه داوطلبان و همیاران بهزیستی نیز فعالیت خود را آغاز کرد که تا به امروز 270 نفر از پزشکان در این طرح مشارکت داشتند.

ایجاد یک‌هزار و 963 واحد مسکونی در سطح استان برای افراد تحت پوشش بهزیستی

وی افزود: در راستای تامین مسکن مددجویان که از دو سال گذشته آغاز شده یک‌هزار و 963 واحد مسکونی در سطح استان برای افراد تحت پوشش بهزیستی ساخته شد که با مشارکت مسئولین ذی‌ربط 520 واحد از مسکن‌های شهرک مهاجران در اختیار مددجویان این سازمان قرار گرفته است.

معاون‌ مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: اولویت واگذاری مسکن به مددجویان سازمان با خانواده‌های دارای دو معلول به بالاست و اینکه شرایط لازم دیگر را داشته باشند.

حاجی‌دایی با اشاره به ثبت نام خانوارهای تحت پوشش برای درخواست مسکن گفت: 2700 خانوار در سامانه درخواست مسکن ثبت نام کرده بودند که در حال حاضر نیز 160 خانوار در اولویت دریافت مسکن قرار دارند.

وی افزود: از سال گذشته بحث خانواده‌های دو معلول به بالا را در اولویت داشتیم که 91 دو معلول به بالا در استان شناسایی شد و این افراد می‌توانند از مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات اختصاص یافته در بحث مسکن استفاده کنند.

معاون‌ مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی برای گروه‌های هدف در سال گذشته یک‌هزار و 700 اشتغال در سطح استان ایجاد کرد در حالی که تعهد این بخش اشتغالزایی برای حدود 850 نفر بود.

حاجی‌دایی در ادامه گفت: بیش از 7 میلیارد ریال سال گذشته حق بیمه پیش فرمایی و کارفرمایی و جبران کارآیی معلولان به کارفرمایانی که از مددجویان بهزیستی در کارگاه‌های خود به کارگیری کرده بودند، پرداخت شد، امسال نیز این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی افزود: 320 مرکز در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 68 مؤسسه خیریه و هیئت امنایی هستند و با بهزیستی در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی همکاری دارند.

حاجی‌دایی در ادامه یادآور شد: شش میلیارد 800 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال براساس بند "ج" تبصره 16 به مددجویان این نهاد خدمتی برای بحث کارآفرینی و اشتغال اختصاص یافته است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند مشارکت‌های خود را به شماره سیبا بانک ملی با شماره حساب 2173455204003 واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات