خبرهای داغ:
رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی با حضور ۲۰ تیم خارجی در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۵۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جواد سلیمی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی در ارومیه اظهار داشت: از 26 و 27 مرداد ماه تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات وارد ارومیه می‌شوند.

رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی گفت: 28 مرداد نیز وزن‌کشی مسابقات برگزار شده و از 29 تا 31 مرداد نیز مسابقات به صورت رسمی در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 20 تیم خارجی برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته اعلام آمادگی کرده و پیش‌بینی می‌شود که 300 نفر ورزشکار خارجی در این مسابقات حضور داشته باشند.

رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند تا سه روز پیش از برگزاری مسابقات آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی کاراته اعلام کنند.

سلیمی با اشاره به شرایط اسکان این دوره از مسابقات بیان کرد: در گذشته مشکلاتی از لحاظ اسکان ورزشکاران و مهمانان در شهر ارومیه وجود داشت اما خوشبختانه پس از راه‌اندازی یک هتل پنج ستاره جدید که دارای ظرفیت پذیرش بیش از 400 نفر است، این مشکل حل شده است.

رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی با بیان چگونگی تامین مالی این مسابقات افزود: در این باره 30 درصد کلیه هزینه‌ها بر عهده هیئت کاراته استان، 30 درصد اداره کل ورزش و جوانان استان و استانداری آذربایجان غربی و 40 درصد آن را نیز اسپانسر مربوطه تامین می‌کند.

سلیمی اظهار داشت: جوایز مسابقات نیز 60 هزار دلار است که به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از یکم تا هفتم شهریور ماه بانوان ورزشکار کشورهای ترکیه، آذربایجان، ماکائو و هنگ‌کنگ به ارومیه سفر می‌کنند گفت: با توجه به اینکه مسابقات جهانی کاراته بانوان در اواخر مهر و اوایل آبان ماه در کشور اتریش برگزار می‌شود، اردوی مشترک تیم ملی بانوان کشورمان با این کشورها برگزار می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: برای نخستین مرتبه در سطح کشور نیز 500 متر مربع تشک استاندارد از فدراسیون جهانی برای برگزاری مطلوب این مسابقات خریداری شده است.

رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بیان کرد: در این رابطه تیم کاملی از استان به مسابقات اعزام و سه مدال نقره و برنز در رده آقایان کسب و سه نفر ورزشکار به تیم ملی کشورمان دعوت شدند و هفته آینده نیز مسابقات انتخابی بانوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: 12 تا 18 مرداد ماه تیم منتخب نوجوانان و جوانان کاراته استان در صورت فراهم شدن شرایط به مسابقات ارزروم ترکیه اعزام می‌شوند.

قریشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار هزار ورزشکار بیمه شده کاراته در سطح استان مشغول فعالیت هستند گفت: این در حالی است که نزدیک هفت هزار نفر ورزشکار آقا و خانم این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند.

رئیس هیئت کاراته استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارومیه از نبود خانه کاراته رنج می برد اظهار داشت: هم‌اکنون تنها خانه کاراته ارومیه دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی و دارای 250 متر مربع زیربنا بوده و برای تکمیل آن 250 تا 300 میلیون اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به رویکرد اصلی امسال هیئت کاراته استان آذربایجان غربی گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه و استعدادیابی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور ورزشکاران این رشته در المپیک پیش‌بینی شده است.

سلیمی با ابراز خرسندی از حمایت‌های بی‌دریغ مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی از این هیئت بیان کرد: عبدالله چمن‌گلی فردی تحصیل کرده، متخصص و ورزشکار است که از هیئت‌های فعال استان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارسال نظرات