خبرهای داغ:
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه:

اقدامات تثبیت دریاچه ارومیه امسال پایان می‌یابد/ آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه از مهرماه

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: امسال، اقدامات تثبیت پایان یافته و از مهر ماه عملیات احیای دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۴۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عیسی کلانتری به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و نیز روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات تثبیت امسال به اتمام می‌رسد و وضع دریاچه ارومیه در شرایط حاضر بهتر از دوسال پیش است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک و 2 دهم میلیارد متر مکعب بیشتر است و از مهر ماه امسال اقدامات احیا آغاز می‌شود.

وی افزود: در بخشی از پروژه های احیای دریاچه ارومیه مشکل وجود ندارد وبودجه پروژه های آب‌آوری از جمله استفاده از آب‌های مرزی تامین است.

کلانتری تصریح کرد: پروژه‌هایی که مربوط به وزارت نیرو و شرکت آب نیرو هستند از بودجه کافی برخوردارند ومشکل آنها نیز از سوی پیمانکاران است و امید است با تلاش بیشتر عقب‌ماندگی‌های پروژه‌ها را جبران کنند.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، تحقق و تامین بودجه احیای دریاچه ارومیه از ناحیه ماده 10 و 12 را با مشکل مواجه خواند و بیان کرد: ما نیز همانند کل کشور در تامین این بخش از بودجه مشکل داریم و مقرر شده است تا امسال تخصیص بودجه از این قسمت بهتر شود.

وی در حالت کلی روند پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه را نسبت به سالهای گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 2 و نیم میلیارد متر مکعب در دریاچه ارومیه آب وجود دارد که بخشی از آن در شهریور ماه کاسته می‌شود اما از آبان امسال انباشت آب صورت می گیرد.

کلانتری افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه در چهارچوب مشخصی پروژه‌ها و برنامه‌های احیا را دنبال می‌کند و وضعیت کنونی خیلی بهتر از سالهای گذشته است.

ارسال نظرات