خبرهای داغ:
در راستاي ارتقاي معلومات فرماندهان پايگاه هاي حوزه شهيد الهيارلو سپاه خوي و اركان گردان بيت المقدس نشست عاشقان ولابت با محوريت شوراي نگهبان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۱۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دكتر جعفر حسن زاده از هاديان سياسي سپاه خوي با اشاره به تاريخچه تشكيل شوراي نگهبان گفت: شورای نگهبان از زمان مشروطه و تشکیل اولین دوره از مجلس با هدف نظارت به مصوبات مجلس و انطباق مصوبات با شرع و اسلام وجود داشت اما متاسفانه از همان اوایل با مخالفت هايي مواجه شد كه نتيجه اش شهادت شيخ فضل الله نوري از فقهای شورای نگهبان بود كه هم اكنون نيز اين مخالفت ها با نهاد شورای نگهبان ادامه دارد.

هادي سياسي سپاه خوي اعضاي شوراي نگهبان را فقها، حقوقدانان معرفي كرد كه به ترتيب توسط مقام معظم رهبري و پيشنهاد قوه قضائيه و تاييد نمايندگان مجلس انتخاب مي شوند و نظارت بر مصوبات مجلس و تفسیر قانون اساسی و نظارت استصوابی بر نحوه اجرای انتخابات از جمله وظايف آنان شمرده مي شود.

وي در پايان با اين عنوان که شورای نگهبان یک نهاد ضروری و مهم است و دشمنان سعی در تخریب این نهاد دارند گفت: بايد در اينجا خطاب به دشمنان بگوييم كه اين نهاد با داشتن بصيرت كامل و توسل و توكل بر خدا و لبيك به منويات رهبر ي هيچ موقع به انحراف كشيده نمي شود.

ارسال نظرات