خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 24 هزار تن طالبی از مزارع استان قم برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۰۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هادی مومنی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم اظهار کرد: امسال در منطقه جعفریه 600 هکتار سطح زیر کشت طالبی است که متوسط 35 تا 40 تن برداشت طالبی در هر هکتار بوده و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 24 هزار تن طالبی از مزارع استان برداشت شود.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در مزارع استان صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آبیاری با تیپ در مزارع اشاره کرد که مصرف آب را تا 50 درصد کاهش داده است.
برداشت حدود 24 هزار تن طالبی در استان قم + عکس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم با اشاره به اجرای طرح کاهش مصرف سموم (IPM) در مزارع استان اضافه کرد: طرح کاهش مصرف سموم در سال جاری در حدود 100 هکتار از مزارع استان اجرا شده است و در نظر داریم در سال آینده این میزان را افزایش دهیم.

مومنی‌نسب تصریح کرد: با اجرای طرح کاهش مصرف سموم، 15 مرتبه سم‌پاشی را به سه بار در طول دوره رسانده‌ایم و برای دفع آفات در باغات و مزارع از روش‌های غیرشیمیایی استفاده کرده‌ایم.
برداشت حدود 24 هزار تن طالبی در استان قم + عکس

وی با اشاره به اینکه برداشت طالبی در استان از 20 روز گذشته آغاز شده و تا 10 روز دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: محصول طالبی استان قم به جزء استان تهران به استان‌های اراک، قزوین، همدان و تبریز نیز صادر می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها