احمد علیرضا بیگی گفت: دولت در حذف یارانه دهک درآمدی بالا دچار تعارض گفتمان و عملکرد شده است چون در شرایط انتخاباتی که دولت در پیش رو دارد عزم جدی برای حذف یارانه پولدارها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۷۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه قانون بودجه 95 مبنی بر حذف دهک درآمد بالا را انجام نداد و یارانه 200 هزار نفر از مردم در تیرماه را قطع کرد اظهار داشت: قرار بر این بود تا دولت بر طبق قانون بتواند یارانه 25 میلیون نفر را قطع کند ولی چنین کاری نکرد.

وی با بیان اینکه دولت در حذف یارانه دهک درآمدی بالا دچار تعارض گفتمان و عملکرد شده است افزود: دولت یازدهم، پرداخت یارانه را عذاب الیم می خواند و بنا به ادعای دولتمردان در شب واریز یارانه خواب شان نمی برد ولی در شرایط انتخاباتی که دولت در پیش رو دارد عزم جدی برای حذف یارانه پولدارها وجود ندارد و دولت بر این مطلب آگاه است که با حذف یارانه آرای انتخاباتی کاهش خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: بلاتکلیفی دولت در حذف یارانه دهک بالای درآمدی کاملا بارز است از یکسو طبق مصوبه قانونی بودجه 95 الزام بر حذف دارد و از سویی دیگر انتخابات 96 را در چشم انداز کارنامه تبلیغاتی خود در نظر گرفته است.

ارسال نظرات