یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

عدم شایسته سالاری و عملکرد جناحی دولت، فیش‌های نجومی را بوجود آورد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: عدم تعهد بر اساس شایسته سالاری و عملکرد حزب گرایانه موجبات پرداخت و دریافت فیش نجومی شده است.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۰۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

میثم موسایی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخورد متناسب با مدیرانی که فیش حقوقی دریافت کرده اند اظهار داشت: فیش نجومی معلولی است که علت اصلی را باید شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت شایسته سالاری از عوامل اصلی فیش نجومی است افزود: افرادی که بر اساس منافع از معابر منفعتی عبور می کنند و مسوولیتی را  از طریق ضوابط کسب می کنند اینها درصدد  بهره برداری از مسوولیت برآمده اند.

موسایی بیان داشت: قاعدتا وابستگی و عدم وابستگی به باندها و احزاب وجود دارد علت اصلی انتخاب افراد برای سمت های های مدیریتی در سطح وزارت/ معاونین وزرا/ مدیران کل همین باندبازی است.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: عدم تعهد بر اساس شایسته سالاری و عملکرد حزب گرایانه موجبات پرداخت و دریافت فیش نجومی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در احزاب متخلف، عملکرد تخلف مدیر متخلف اثبات شد، نباید کار داشته باشیم چون به ضرر افراد و مدیرانی است که در باند آنها حضور نداشته اند.

موسایی درخاتمه افزود: باید یک سری روابط کلی و قانونی برای احراز  پست ها در نظر بگیریم تا افرادی که وزیر اقتصاد یا وزرای دیگر می شوند دارای چه تحصیلات و تجربیاتی باید باشند و  چه مراحلی را باید گذرانده باشند.

ارسال نظرات