مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در هفت شهر کردستان بیش از 960 هزار نفر زندگی می‌کنند که متأسفانه حدود 50 درصد این جمعیت در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۳۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرام ملکی امروز در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و شهردار سنندج اظهار کرد: برای مشکلات بافت فرسوده و نواحی حاشیه‌نشین شهرهای استان باید برنامه داشته باشیم و بر این عقیده هستیم که بروز این مشکلات ناشی از ضعف در مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: در خصوص گسترش فضای سبز در این مناطق نیز سعی می‌کنیم در طرح جامع تفضیلی شهرهای استان این مهم را درنظر بگیریم.

ملکی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی بیش از 43 درصد از تعهدات خود را با شهرداری سنندج عملیاتی کرده است و در آینده نزدیک نیز مابقی تعهدات را اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: تعامل بین شهرداری‌ها و راه و شهرسازی می‌تواند زمینه را برای تقویت مدیریت شهری و توسعه متوازن شهرهای استان فراهم کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار داشت: در هفت شهر کردستان بیش از 960 هزار نفر زندگی می‌کنند که متأسفانه حدود 50 درصد این جمعیت در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

ملکی خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده بیش از 25 درصد مساحت کل شهرهای استان را شامل می‌شوند و باید برای آنها برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد.

وی افزود: بیش از 18 درصد مساحت شهر سنندج را نیز بافت‌های فرسوده به خود اختصاص داده‌اند و علاوه بر این بافت‌ها معضل دیگری نیز به نام حاشیه‌نشینی در سنندج وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون در ناحیه منفصل شهری نایسر بیش از 75 هزار نفر تنها در 342 هکتار زمین زندگی می‌کنند.

ملکی افزود: بر این باور هستیم که تعامل بین شهرداری‌ها و راه و شهرسازی زمینه‌ساز حل دغدغه‌های مردمی و القای آرامش و آسایش به همشهریان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های دولتی بر این مهم تأکید خواهیم کرد که قبل از اجرای پروژه‌ها باید حق شهرداری‌ها پرداخت شود.

ملکی همچنین بر تسریع در تکمیل راه‌های مواصلاتی به شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان و پرجمعیت‌ترین شهر استان أکید کرد.

ارسال نظرات