دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع خانواده است و زن نیز مدافع این نهاد کوچک اجتماعی به شمار می‌رود و این بیانگر جایگاه ارزشمند زنان در جامعه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۳۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، طوبی کرمانی امروز در همایش مدافعان حریم خانواده که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم هجمه‌های گسترده‌ای که از سوی کشورهای بیگانه به کشور ما وارد است اگر بانوان ما از درون محکم باشند هیچ بادی نخواهد توانست این درخت تنومند اسلام را بلرزاند و کوچک‌ترین آسیبی به بانوان ما وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع خانواده است و زن نیز مدافع این نهاد کوچک اجتماعی به شمار می‌رود و این بیانگر جایگاه ارزشمند زنان در جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: هر عمل و حرکتی یک ظاهر و باطن و یک نماد و حقیقت دارد که اگر ظاهر و باطن چیزی با هم همخوانی داشته باشند اثرگذار و باکیفیت خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به اینکه کلمات حجاب و عفاف باهم مترادف شده‌اند، یادآور شد: حجاب در واقع ظاهر قضیه و عفاف حقیقت و باطن آن به شمار می‌رود که اگر حقیقت الهی معنوی و اخلاقی باشد ظاهر قضیه نیز به آن سرایت می‌کند.

کرمانی بیان کرد: اگر حقیقت را در خود بنیادی نکنیم ظاهر هرچند زیبا هم باشد هیچ ارزشی ندارد بنابراین در یک حکومت نبوی هم سیرت و هم صورت باید زیبا باشند.

وی گفت: کیفیت هر عملی به آن عمل قدر و قیمت می‌بخشد بنابراین باید همه اعمال ما با کیفیت انجام شود تا معنا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید وجود خداوند را در تمامی اعمالمان احساس کنیم، اضافه کرد: همه اعمال ما در حکم صفرهایی عمل می‌کند که اگر خداوند را به عنوان یگانه یک در کنار این صفرها داشته باشیم آنگاه تمامی اعمال ما معنادار خواهند شد و ارزشمند خواهند بود.

این استاد دانشگاهتصریح کرد: دنیای استکبار به خوبی فهمیده است که الگوسازی برای تربیت نسل جوان بسیار مؤثر است؛ بنابراین گاهی هنرپیشه‌ها، نویسنده‌ها و غیره را الگو می‌کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان یادآور شد: آنها به یک چشم بهم‌زدن قلب این نسل را تسخیر می‌کنند و الگوی آن می‌شوند؛ حال آنکه اسلام این درس را 1400 سال پیش به ما داده است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو معرفی می‌کند و وقتی پیامبر(ص) فرزند خود فاطمه زهرا(س) را به عنوان سیده زنان عالم معرفی می‌کند، برای این است که بدانیم الگویی را برای زندگی انسان‌ها معرفی کرده است.

ارسال نظرات