خبرهای داغ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ابعاد مختلف "ولنگاری فرهنگی" که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۷۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگذاری بسیج به نقل از تسنیم ،

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بحث "ولنگاری فرهنگی" و راهبرد اصلی کمیسیون فرهنگی برای پرداختن به این دغدغه اظهار داشت: نخستین موضوعی که پیرامون این بحث مورد بررسی و مشورت قرار گرفت این بود که ابتدا این موضوع تبیین و روشن شود.

وی افزود: باید ابتدا مشخص شود "ولنگاری فرهنگی" که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند بیشتر در چه زمینه‌ای است و در حقیقت بیشتر با کدام بخش شامل آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و یا بخش‌های دیگر مرتبط است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های فرهنگی باید احصا شود، گفت: با توجه به وضعیت موجود باید مشخص شود که دغدغه رهبر انقلاب بیشتر مبتنی بر کدام بخش است و بعد از اینکه این مسائل روشن شد باید راهبردها و راهکارها را بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته بخش فرهنگ بسیار گسترده است و ابعاد متنوعی را شامل می‌شود که بر همین اساس در موضوعات مختلف پیوست فرهنگی نیز داریم بنابراین ابتدا به دنبال این هستیم تا اصطلاح "ولنگاری فرهنگی" را با بررسی تمامی جنبه‌ها تبیین کنیم و به دنبال راهکارهای لازم برای رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب بپردازیم.

طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون فرهنگی مجلس عدم اقبال نمایندگان به کمیسیون فرهنگی است که خود از جمله آسیب‌های فرهنگی به شمار می‌رود، با اینکه زیربنای همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره مسائل فرهنگی است اقبال نمایندگان به این کمیسیون در ابتدا کم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مجلس دهم بعد از رایزنی‌های صورت گرفته کمیسیون خوبی تشکیل شد و اعضا را 6-7 نفر از روحانیون و چند نفر از چهره‌هایی که دغدغه و تجربه فرهنگی دارند، تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه اکنون کمیسیون فرهنگی یکی از کمیسیون‌های استخوان‌دار مجلس است، تصریح کرد: این کمیسیون ابتدا با آسیب عدم اقبال مواجه بود که این موضوع نیز از جمله مسائل مطرح شده در جلسات کمیسیون است تا بتوان با شناخت وضعیت موجود راهکارهایی برای این عدم اقبال یافت و در سال‌های آینده نمایندگان با میل بیشتری به سمت این کمیسیون بیایند.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی از جهت نظارت در بخش خود مربوط به ارگان‌های فرهنگی نیز مظلوم واقع شده است به این صورت که گاهی مسائل ارگان‌های فرهنگی به صحن می‌رود و بین همه کمیسیون‌ها تقسیم می‌شود در حالی که به صورت مستقیم با کمیسیون فرهنگی مربوط است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه آئین نامه دچار اشکال است و باید مورد بررسی قرار بگیرد تا اینگونه مشکلات فرهنگی نیز رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها