خبرهای داغ:
مسئول سابق سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند:

اتفاقات ترکیه زنگ خطری برای برخی حامیان داعش در منطقه است

مسئول سابق سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: اتفاقات ترکیه باید زنگ خطری برای کشورهای منطقه و جهان باشد که با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری تنها نا امنی و ترس را برای مردم خود به ارمغان خواهند آورد.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۷۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

راحله حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه این روزها شاهد اتفاقاتی در کشورهای حامی تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری هستیم که از هیچ گونه حمایتی از آنها دریغ نمی‌کردند، گفت: این حوادث در حالی اتفاق افتاده است که کمتر از یک هفته قبل تروریست‌ها به رهبری سازمان منافقین نشستی در پاریس برای براندازی جمهوری اسلامی برگزار کردند.


وی با بیان اینکه در چند روز اخیر حوادثی در کشورهای فرانسه و ترکیه اتفاق افتاد که باعث کشته شدن بیش از 84 نفر از شهروندان فرانسوی در شهر نیس و حادثه دیگر منجر به کشته شدن بیش از 60نفر از مردم ترکیه شد، افزود: آنچه که در فرانسه اتفاق افتاد بی‌شباهت به 11سمپتامبر نبود واحتمال می رود، هدف از این اقدامات ایجاد موج جدیدی از اسلام هراسی در غرب و بهانه ای برای دخالت هرچه بیشتر غربی ها در منطقه خاورمیانه باشد.

مسئول سابق سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه فرانسه و و غرب از این اقدامات چیزی عائدشان نخواهد شد، گفت: این اقدامات که بیشتر ساختی و توسط خودغربی ها سازماندهی می‌شود، تنها باعث نا امنی بیشتر در کشورشان خواهد شد و خون بی گناهان بیشتری بر زمین خواهد ریخت بنابراین فرانسه چاره ای جز تغییر در سیاست های خارجی خود ندارد.

حسین زاده با اشاره به اتفاقات چند روز قبل ترکیه و تحولات آن کشور، اظهارداشت: به نظر می‌رسد که سیاست‌های رجب طیب اردوغان موجب نارضایتی مردم کشور ترکیه شده بود و کودتاگران با تکیه بر این نارضایتی کودتا را رقم زدند، با تصور اینکه مردم ترکیه از آنها حمایت خواهند کرد اما این کودتا با شکست مواجه شد.

مردم ترکیه به خاطر حفظ امنیت خود مقابل کودتا ایستادند نه اردوغان!
وی گفت: مردم ترکیه نه به خاطر اردوغان و یا سیاست‌‌های غلط وی در قبال مردم مظلوم سوریه و فلسطین بلکه به خاطر کشور خود و امنیت آن در مقابل کودتا چیان ایستادند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اتفاقات ترکیه باید زنگ خطری برای تمامی مقامات کشورهای منطقه و جهان باشد که با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری تنها نا امنی و ترس را برای مردم جهان به ارمغان خواهند آورد.

حسین زاده گفت: سران این کشورها باید بدانند که با حمایت از گروه‌های تروریستی، به زودی به سرنوشتی مشابه آنچه که در سوریه و یمن و عراق اتفاق افتاد مواجه خواهند شد، لذا دست از حمایت از گروه های تکفیری بردارند.

وی با بیان اینکه کشورهای حامی داعش باید بدانند که داعش ماری است که در آستین می پرورانند و اگر این مار هرچه زودتر نابود نشود تبدیل به اژدهایی می شود که اول از همه به پرورش دهندگانش حمله می‌کند، گفت: صحت این مطلب را در حمله به مسجد النبی در عربستان و فرانسه و اتفاقاتی که در ترکیه افتاد که در نتیجه همین حمایت از تروریست بود مشاهده می کنیم.

این دانشجوی فعال سیاسی دانشگاه بیرجند ادامه داد: برای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه این جریان باید تمام کشورهای جهان با معضلی به اسم تروریست مبارزه کنند و حامیان آنها دست از حمایت آنها بر دارند.

حسین زاده با بیان اینکه باید تاسف خورد که در کشمیر هند بر سر برادران و خواهران مسلمان مان ظلم می کنند و جهانی تنها سکوت می کنند، افزود: تمامی این ظلم‌ها که در گوشه گوشه جهان رخ می دهد و بیشتر آن متوجه جهان اسلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها