خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: تنها در 20 درصد از حلقه های تربیتی طرح هجرت طلبه حضور پیدا می کند و از بسیج طلاب خواهشمندیم برای حضور حداقلی طلبه و روحانی همکاری بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۰۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح هجرت بسیج سازندگی بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری برای استفاده از نیروهای جوان برای سازندگی کشور شکل گرفت.

وی عنوان کرد: بسیج دانش آموزی جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با مشارکت خود دانش آموزان جهت تعمیر و مرمت مدارس، ایجاد دلبستگی دانش آموزان به محیط مدرسه و اجتماع و مشارکت دانش آموزان در حفظ و نگهداری از فضاهای عمومی بخشی در مدارس و در سایر نهادهای عام المنفعه انجام می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: دلیل دیگر اجرای طرح هجرت ، آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش و کار گروهی و استفاده از ظرفیت دانش آموزان بخصوص دانش آموزان کاردانش با توجه به قابلیت های آنان است.

امسال 3 هزار نفر اردو در طرح هجرت سهمیه داریم

وی ادامه داد: امسال 3 هزار نفر اردو سهمیه داریم و روزی 7 ساعت دانش آموز در این برنامه حضور دارد که باید از این فرصت استفاده خوبی در جهت پرورش و تربیت دانش آموزان داشته باشیم.

اردونی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه ثبت نام اردوی طرح هجرت دانش آموزی توسط حوزه های بسیج دانش آموزی انجام شده و هماهنگی های لازم با سازمان بسیج سازندگی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان انجام گرفته است .

وی یادآور شد: سال گذشته مصوبه استان 2 هزار و 573 نفر اردو بود اما عملکرد این طرح در نهایت به 2 هزار و 963 نفر اردو ختم شد.

اردونی اضافه کرد: اولویت کار در دانش آموزان برای مشارکت در این طرح بکارگیری دانش آموزان مقطع دوم متوسطه و خاص با هویت صالحین انجام می شود.

وی با بیان اینکه هر تیم 10 یا 12 نفره پایه صالحین است و یک نفر فرهنگی مسئول تیم است، خاطرنشان کرد: طرح هجرت 10 روزه (نه روز کاری و یک روز اردو) است و همه دانش آموزان، مسئولین و کادر طرح در این مدت بیمه غرامت می شود.

آموزش وپرورش اولویت هدایت پتانسیل دانش آموزان است

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه سال گذشته دانش آموزان جهادگر برای توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) و خوابگاه های کمیته امداد کار کردند، گفت: علاوه بر آموزش و پرورش با مراکزی مانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری و شورای اسلامی تفاهم نامه داریم.

وی اظهار کرد: اولویت اول در هدایت پتانسیل دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، آموزش و پرورش است.

نگاه ما در طرح هجرت تربیتی و فرهنگی است

اردونی خاطرنشان کرد: نگاه ما در طرح هجرت تربیتی و فرهنگی است با توجه به اینکه جنبه تربیتی در کنار کار و فعالیت اجتماعی برای ما در نظر است اما در زمینه اعزام طلبه چالش اساسی داریم و تنها در 20 درصد از حلقه های تربیتی ما در طرح هجرت طلبه حضور پیدا می کند.

وی تاکید کرد: چون طرح هجرت در قالب صالحین است وجود روحانی و طلبه نیاز است و مشکل و ضعفی که امسال در این طرح داریم اینکه حتی برای زمان نماز برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات نوجوانان، روحانی در جمع دانش آموزان جهادگر حاضر نمی شود.

حضور طلبه و روحانی در اردوی طرح هجرت، خواسته ما از بسیج طلاب است

مسئول بسیج دانش آموزی استان تصریح کرد: از بسیج طلاب و روحانیون که سکاندار هدایت فرهنگی و تربیتی را در دست دارند؛ خواهشمندیم نگاه ویژه ای به بسیج دانش آموزی قشری که در اولویت کار فرهنگی قرار دارد ؛ داشته باشند .

وی ادامه داد: امروز آسیب های شبکه های اجتماعی و تهاجم فرهنگی بیشتر از همه جوانان و نوجوانان را تهدید می کند و چنانچه ما با اتحاد و همبستگی در زمینه برنامه های فرهنگی بتوانیم جوانه های صالحین که دانش آموزان هستند را ساماندهی کنیم خدمتی بزرگ به جامعه انجام داده ایم.

اردونی گفت: امروز در طرح هجرت دانش آموزی حضور طلبه نیاز جدی ما است و از سازمان بسیج طلاب تقاضا داریم که حداقل ها را در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: برای نظارت بر پیشرفت و ایمنی کار حوزه ها و رده های نظارتی ناحیه فعال هستند که از همه جهات در عرصه کار جهادی ملاحظه نوجوانان شده و از کارهای سخت و پر خطر پرهیز شود.

18 شهریور ماه ، اختتامیه طرح هجرت دانش آموزی در سراسر استان

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: افتتاحیه طرح در ماه مبارک رمضان بوده و شهرستان های سرایان، فردوس و درمیان پیش قدم بودند و بعد از ماه رمضان کار در تمام شهرستان ها شروع شده و در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه طرح هجرت دانش آموزی در تابستان جاری، 18 شهریور ماه هماهنگ و سراسری در کل استان برگزار می شود .

مسئول بسیج دانش آموزی استان بر حضور مسئولین آموزش و پرورش و بسیج سازندگی برای بازدید از طرح تاکید کرد و خطاب به مسئولین گفت: به طرح هجرت دانش آموزی نگاه ابزاری نداشته باشیم و نگاه ما نگاه تربیتی باشد .

نوسازی 50 واحد آموزشی در سراسر استان با همت دانش آموزان جهادگر

اردونی خاطرنشان کرد: همه این طرح را باور دارند و در مجموعه آموزش و پرورش اتفاقات و خاطرات خوبی در طول یک دهه برگزاری این طرح در استان وجود دارد.

وی اظهارداشت: برای یک سال تحصیلی 50 واحد آموزشی در سراسر استان نوسازی می شود و این کاری بسیار ارزشمند است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: کار برای جوانان و نوجوانان که آینده سازان نظام و انقلاب هستند؛ نباید مورد غفلت قرار بگیرد. باید از این قشر به خوبی حراست و آنان را در راستای اهداف عالیه نظام هدایت کنیم و نگاهی مبنایی و اساسی به این قشر تاثیرگذار داشته باشیم.

 
انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها