مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با تأكيد بر اينكه جامعه امروز ما نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است، گفت: ما باید هموراه در ترویج این روحیه تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۴۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، محمد حسن سلامي در ديدار با رييس کل دادگستری استان اظهار داشت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای این کشور عزت ، افتخار ، اقتدار افریدند و امنیت امروز جامعه ما حاصل مجاهدت ها ورشادت های دیروز آنان بوده و انتظار می رود در مناسبت ها و بزرگداشت ایامدفاع مقدس تجلیل از دلاور مردی ها ی رزمندگان و پیشکسوتان دستگاههای زیر مجموعه قوه قضایه مد نظر قرار گیرد .

وي در خصوص ضرورت جمع آوری آثار و مستندات دفاع مقدس بيان داشت: رمز پیروزی ما در مقابل استکبار در دوران دفاع مقدس تجربیات ، روایات و خاطرات رزمندگان آن دوران می باشد که باید این رمزهای پیروزی را جمع اوری ، ثبت و مستند سازی کرد و به آیندگان منتقل كرد.

وی خاطرنشان کرد: کار و روحیه جهادی و اقتصاد مقاومتی نمونه های موفقی بودند که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس توانستند با این ویژگی ها در مقابل دشمن ایستادگی كرده و پیروز شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان در خصوص مجموعه های مرتبط با دستگاه قوه قضایه افزود: اداره کل دادگستری استان و مجموعه های زير پوشش آن دارای ذخایر بسیار ارزشمندی از خاطرات و تجربیات دوران دفاع مقدس و انقلاب هستند که باید به درستی جمع اوری، مستند سازی و تدوین گرددو در اختیار نسل جوان جامعه قرار گیرد .

سلامی با بیان این مطلب که دایره المعارف دفاع مقدس استان درحال تدوین است، افزود: شناسایی رزمندگان دستگاه قوه قضایه ، جمع آوری آثار و اسناد اعم از عکس ، دست نوشته دفتر خاطرات و ... ، تدوین عملکرد اداره کل دادگستری و مجموعه های تحت پوشش آن در دوران دفاع مقدس، تاریخ جنگ و دانشنامه استانی از جملهمواردی استکه باید در تنظیم دایره المعارف دفاع مقدس مورد عنایتقرار گیرد.

وي تاکیدکرد: دوره آموزشی ضمن خدمت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس کارکنان دولت از جمله اقدامات مهم اخیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است که می تواند در ترویج روحیه انقلابی کارکنان مثمر ثمر باشد و زمینه آشنایی بیش از پیش کارکنان جوان دستگاه قوه قضایه را با فرهنگ دفاع مقدس فراهم سازد.

مظهری رئیس کل دادگستری استان در این دیدار بیان داشت : ارزش های دفاع مقدس حلال مشکلات امروز جامعه ما خواهد بود و تکیه بر ارزش های دفاع مقدس داروی درد جامعه امروزی می باشد و نیز استفاده از ظرفیت و انجام امور فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بسیار مفید و ارزشمند می باشد .

وی ادامه داد : توجه ، ترویج و احیاء ارزش های دفاع مقدس جهت حل مشکلات در همه حوزه ها لازمه جامعه امروز ما می باشد . و انتقالتجارب و خاطرات دفاع مقدس براینسل‌هایآیندهرایکضرورت دانست وآمادگیکامل آن دستگاه را جهت اقدامات و تجارب ارزشمند آن دوران اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها