اجرای بیش از 7 عنوان برنامه شهرستانی در هفته عفاف و حجاب شهرستان سوادکوه شمالی
حجاب تنها یک دستورالعمل دینی، وظیفه شرعی و از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است و عدم رعایت آن آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۸۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی  سکینه جمشیدی مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان سوادکوه شمالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج این شهرستان از اجرای بیش از 7 عنوان برنامه شهرستانی در هفته عفاف حجاب شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد و اظهار داشت: هفته جهانی عفاف و حجاب از 19 تیرماه آغاز و تا 25 تیر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این هفته اظهار داشت: از جمله این برنامه ها دیدار با امام جمعه شهرستان و دیدار با آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود.

 جمشیدی اشاره کرد: راهپیمایی مدافعان حریم خانواده و تجمع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده با حضور خانواده های شهید مدافع حرم شهید مشتاقی و شهید مدافع امنیت شهید روح الله سلطانی از جمله دیگر این برنامه ها بوده که در سطح شهرستان به اجرا در آمده است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان سوادکوه شمالی در ادامه تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب افزود: کارگاهی با آموزش عفاف و حجاب در حسینیه بورخیل شهر شیرگاه برگزار گردید همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی جام حجاب ویژه خواهران و آموزش مشاوره پزشکی در حسینیه کالیکلا منطقه لفور نیز از دیگر برنامه های حوزه خواهران در این هفته بوده که با استقبال گسترده شرکت کنندگان همراه بوده است.

خواهر جمشیدی در ادامه این مصاحبه به ضرورت حفظ حجاب در جامعه اشاره داشت و افزود: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است.

زن درپرتو حفظ این ارزش می تواند عامل نیرومندی درجهت حفظ سنت ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش های انسانی و معنوی باشد. به همین دلیل حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود و ما به وضوح در کشورهای اسلامی، آثار وجودی آن را می بینیم و در کشورهایی که با تجاوز استعمارگران، حجاب ازمیان رفته و یا کمرنگ شده، آثار زیانبار آن به خوبی مشهود و نمایان است. رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان سوادکوه شمالی ادامه دادند: در جامعه اسلامى و ايرانى ما هر چند در گذر زمان فشارهاى زيادى براى از بين بردن حجاب، به مردم وارد آمد، اما فرهنگ غنى و ناب اين مرز و بوم هرگز اجازه نداد تا دشمنان به اهداف شوم شان دست يابند.

متاسفانه در چند سال اخير و با بى توجهى هايى كه برخى مسوولين، سازمان ها و نهادها به مقوله فرهنگ جامعه داشته اند يك بار ديگر دشمنان حجاب و وقار زنان ايرانى را هدف قرار داده و به هر نوع ممكن درصدد حذف يا كمرنگ كردن آن هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها