قلب کوروت ZR1 در سینهٔ هولدن کومودور

گزارشاتی از سوی جنرال موتورز منتشرشده که نشان می‌دهد زیرمجموعهٔ استرالیایی این شرکت یعنی هولدن، تصمیم به استفاده از موتور V8 LS9 متعلق به شورلت کوروت C6 ZR1 در سری آخر مدل کومودور دارد.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۵۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، گزارشاتی از سوی جنرال موتورز منتشرشده که نشان می‌دهد زیرمجموعهٔ استرالیایی این شرکت یعنی هولدن، تصمیم به استفاده از موتور V8 LS9 متعلق به شورلت کوروت C6 ZR1 در سری آخر مدل کومودور دارد. این کار تا قبل از توقف تولید کومودور در سال آینده توسط HSV (مخفف Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن) صورت می‌گیرد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد شاهد تپیدن قلب قدرتمند LS9 کوروت ZR1 در سینهٔ کومودور دوست‌داشتنی خواهیم بود.

HSV GTS-R 2017 01

انتظار می‌رود از این خودرو کمتر از 250 دستگاه ساخته شود که همگی مجهز به گیربکس دستی بوده و قیمتی بیش از 165 هزار دلار استرالیا (حدود 120 هزار دلار آمریکا) خواهند داشت. این قیمت تقریباً دو برابر قیمت گران‌ترین نسخه از کومودور کنونی است. یکی از علل قیمت بالای این خودرو ساخت قطعات آن در کارخانهٔ شهر آدلاید و حمل آن‌ها به کارخانهٔ HSV در ملبورن برای مونتاژ نهایی است.

HSV GTS-R 2017 02

برخی از شایعات نشان می‌داد که این خودروی قدرتمند بانام GTS-R که قبلاً برای یک مدل تولید محدود در سال 1996 نیز بکار رفته بود عرضه خواهد شد؛ اما گزارشات جدید نشان می‌دهد که این سوپر سدان نامی منحصر به خود خواهد داشت.

HSV GTS-R 2017 03

نیروگاه سوپرشارژ LS9 متعلق به کوروت ZR1 2013 قدرتی معادل 640 اسب بخار و گشتاوری برابر با 820 نیوتن متر دارد که قطعاً هولدن کومودور را به سدانی فوق‌العاده اسپرت و قدرتمند تبدیل خواهد کرد و اقدام بسیار خوبی برای خداحافظی با این خودروی محبوب استرالیایی خواهد بود.

ارسال نظرات