خبرهای داغ:
در جلسه شورای ترافیک شهری مطرح شد؛

در جهت کاهش جرایم و بی‌نظمی، خودروهای مسافربر شخصی کددار و ساماندهی می‌شوند

جلسه شورای ترافیک شهری در راستای مصوبات ستاد جرایم استان در محل دادگستری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۸۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
موضوع این جلسه دو ساعته سامان دهی مسافربرهای شخصی، آسیبهایی که در این حوزه وجود دارد و حل مشکل ترافیک شهری بود که با حضور اعضای شواری ترافییک؛ اعم از دادگستری، فرمانداری، شهرداری، اداره پایانه مسافربری، بخشداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و اماکن برگزار شد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی باغملک با اشاره به وضعیت نامطلوب سیستم حمل و نقل عمومی شهرستان گفت: اداره پایانه‌ها موکلف است راننده‌های مسافربرهای شخصی را شناسایی کند ولی باتوجه به اینکه هنوز سیستم آن باز نشده پس باید بومی سازی شود و لیستی از راننده‌ها تهیه شود که مطلع باشیم کدام راننده‌ها در چه خطی هستند.

وی عنوان کرد: رانندگان ضوابط را رعایت کنند و مثلا در بحث آژانس‌ها که وضعیت نامطلوبی دارند راننده‌های آژانس اکثرا جوان و مجرد و بدون گواهینامه هستند و مکانی برای پارکینگ ندارند و گشت ویژه تاکسیرانی باید ایجاد شود و در سطح شهر بر بی‌نظمی‌ها نظارت کند.

نبوتی شهردار باغملک عنوان کرد: هیچ قانونی دال بر مجاز بودن خودروهای شخصی برای حمل مسافر وجود ندارد اما چندین سال پیش بخشنامه صادر شد که مسافربرهای شخصی می‌توانند ثبت نام کنند و تبدیل به تاکسی شوند و اگرکسی ثبت نام کرده در خدمتشان هستیم و ساماندهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۵ تاکسی رسمی فعال در شهر داریم گفت: متاسفانه ناوگان عمومی برون شهری نداریم و همچنین در بحث آژانس‌ها تا ۷-۸ سال پیش زیر نظر شهرداری بودند که هم اکنون به اداره صنعت و معدن محول شده‌اند.

کیانپور دادستان باغملک بیان کرد: در راستای کاهش جرایم، درگیریهای بین رانندگان و ایجاد اطمینان خاطر مسافر به راننده، نظم دهی به مسافربرهای شخصی ضرورتی ست که باید به آن توجه شود.

حیایی اهوازی فرماندار باغملک گفت: ما موظفیم حافظ جان و مال مردم باشیم در همین راستا با مصوب شورای ترافیک مسافربرهای شخصی باید ساماندهی و به صورت محلی کد دار شوند و هر آنچه برای تاکسی‌ها انجام می‌دهید برای مسافربرهای شخصی انجام دهید.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های مسافربر شخصی را در دو پایانه موجود در شهر مستقر شوند و در این پایانه‌ها تاکسی‌ها را تامین کنید تا مسافر را از پایانه به شهر انتقال دهد و در این ترمینال‌ها کیوسک فروش بلیط ایجاد شود تا هم نظم و ساماندهی و هم نظارت شوند و برای اجرای صحیح این مصوبات نظارت‌های ادواری صورت گیرد.

نبود راهنمایی و رانندگی در شهرهای تابعه باغملک و مکانی برای تاسیس پلیس راه از جمله معضلاتی بود که بیان شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار