خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه دزفول مطالبه کرد
به گزارش خبرنگاربسیج ازدزفول سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر،اشتغال را معضل اصلی جامعه برشمرد و با بیانبر اینکهبعضی از اقشار فقط با یارانه ارتزاق می کنند، عمل افرادی کهبرای خودچندین حقوق و شغل ایجاد می کنند و یک فیش ارائه می دهند را مصداق “خلاف فانونی و شرعی” دانست.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۲۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
امام جمعه دزفول پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی با ارائه توضیحاتی درباره سبک زندگی قرآنی، شرط داشتنزندگی فردیواجتماعی قرآنی و مهجوریت زدایی از قرآن را تلاوت قرآن عنوان کرد و افزود: همان گونه کهپیامبر اکرم(ص) به امیرالمومنین(ع) فرمودند: بر تو باد در هر حالی که هستی، تلاوت قرآن و عدم جدایی از آن، ما نیز باید با تلاوت قرآن به سمت و سوی جامعه قرآنی حرکت کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی مانوس شدن با قرآن را گامی فراتر از تلاوت معرفی کرد و تصریح کرد:کسی که با قرآن هم نشین شود بر هدایتش افزوده می شود، قدرت فرقان پیدا می کند و می تواند حق را از باطل تمییز دهد.

خطیب نمازجمعه دزفول گام سوم قرآنی شدنرا عمل به قرآن برشمرد و با بیان اینکهقرآن برنامه ی عمل است، همگان را از نگرش سطحی به قرآن و عدم توجه بهمحتوا و تفسیر آن برحذر داشت.

قاضی دزفولی به نقل یک داستان عبرت آمیزی تاریخیازشهید هاشمی نژاد در کتاب مناظره دکتر و پیر پرداخت و تشریح کرد:مرحوم سید جمال الدین اسد آبادی در مصر، انجمنی از دل سوختگان مصری تشکیل داد و در پانزدهمین جلسه این مجمع خطابه ای درباره قرآن و مهجوریت آن بیان داشتکه: ما به قرآن در تلاوت در قبرستان بسنده کرده ایم. ویاز این انجمن می خواهد با برنامه ریزی کتاب قرآن را به عرصه عمل در آورند و در این مدت با عمل به قرآن به عیادت ۱۵۰۰ مریضودیدار ۲۷۰۰ مسافر رفته و به برآوردن حاجت محتاجانو حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی پرداختند.

وی با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی، وظیفه ی بهزیستی و تامین اجتماعی را عمل بهمواردذکر شدهدر قرآن بیان کرد و تصریح نمود:به خاطر مشکلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، به دنبال مقصر نگردیم، خودمان از قرآن فاصله گرفته ایم، هرکس برگردد و ببیند چقدر به دستورات قرآن عمل می کند.

امام جمعه دزفول در خطبه دومبا مدنظر قراردادن۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی به دستور امام راحل، شورای نگهبان راناظر بر اعمال قانون اساسی با پیشرفته ترین سازوکارها برای حفظاسلامیت و جمهوریت نظام عنوان کرد. ویعلت بسیاری از دشمنی دشمنان کینه توز با شورای نگهبان را همین نکته بیان کرد کهشورای نگهبان همچون سد مستحکمی در برابر آسیب رساندن به نظام و ارکان نظام حضور داردو از نظام در برابر آفاتی که تهدیدش می کند محافظت می کند.

خطیب نمازجمعه دزفول ابراز امیدواری کرد: حال که برجام یک ساله شده، مسئولین باید فارغ از هرگونه مسائل سیاسی- اجتماعی بنشینند، آسیب شناسی کنند و ببینند دستاوردهای یک ساله برجام برای کشور چه بوده است؟ آمریکا و اروپا چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟ آمریکای بدعهدی که به مردم کشورش رحم نمی کند و در بحران آتش تبعیض نژادی می سوزد و با مردم خودش با ستم و خشونت رفتار می کند، آیا منافع ما را رعایت می کند؟ مجلس آمریکا ۱۵ شرکت و اشخاص را در بیست تحریم ها قرار داده و خرید بخشی از آب سنگین اراک را که مقرر بود آمریکا از ما خریداری کند ممنوع کرده است.

قاضی دزفولی با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن امریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا جان کری و وزیر خزانه داری همچنان بر طبل ادامه تحریم ها پا فشاری می کنند و کشورهای دیگر را از سرمایه گذاری در ایران می ترسانندوموضع مسئولین باید قاطعانه باشد.

وی به موضوع حقوق های نجومیاشاره کرد و عنوان داشت:عده ای سعی دارند این موضوع را کم رنگ جلوه دهند. دست اندازی به بیت المال خیانت است و باید قاطعانه برخورد شود و متخلفین را مجازات کرد، اگر از روز اول با رانت خواری مبارزه می شد و اجازه داده نمی شد قبح رانت خواری شکسته شود، امروز مسئله حقوق های نجومی ظهور نمی کرد. باید اموال به بیت المال بازگردانده شدند و با متخلفین برخورد قاطع شود.

قاضی دزفولی این موضوع که بعضی برای خودشان چندین حقوق و شغل ایجاد می کنند و باز یک فیش ارائه می دهند را مصداق خلاف قانونی و شرعی دانست و افزود: اشتغال معضل اصلی جامعه است و بعضی از اقشار فقط با یارانه ارتزاق می کنند.

امام جمعه دزفول تاکید کرد:مسئولین باید پاسخ گستاخی های پاریس و ریاض را در خصوص حمایت از منافقین کور دل با قاطعیت بدهند.

وی با اشاره بهاتفاقات منطقه و جهان، پیشروی ارتش و نیروهای مردمیسوریهدرحلب و عقب نشینی تروریست ها را پیروزی بزرگعنوان کرد و تصریح کرد:قطع آزاد راهی که مهم ترین راه تدارکی تروریست ها در منطقه حلب بود،پیروزی چشم گیریاست.

خطیب نماز جمعه دزفول به پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی در دزفول و شمال خوزستان پرداخت و ضمنمطالبه ی مرز هوایی برای فرودگاه دزفولگفت:اخیرا شنیده ایم در کارگروه اقتصادی و صادرات غیر نقتی استان محصولات کشاورزی دزفول و سبزیجات از فرودگاه اهواز صادر می شود، این توجیه اقتصادی ندارد زیرا سبزیجات فساد پذیرند و پایانه هوایی باید نزدیک ترین مکان باشد و لذا باید نسبت به مرز هوایی توجه ویژه ای شود.
امام جمعه دزفول انتصاب سرلشکر رشید را به فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا را مورد اشاره قرار دادو ارتقای مسئولیت این فرمانده ارشد دزفولی را تبریک گفت.
تبریک قهرمانیکشتی گیر نوجوان دزفولی؛محمد حسین وند بهجامعه ورزشیو مردم دزفول آخرین بخش سخنان خطیب نماز جمعه دزفول بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها