خبرهای داغ:
آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از 400 نونهالان و نوجوانان فعال قرآنی همیار آیین ملی جزءخوانی قرآن کریم در این حرم مطهر تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۱۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاد حوزه و دانشگاه و از فعالان بنیاد مهدویت قم، در این مراسم از نوجوانان و جوانان به‌عنوان سرمایه های معنوی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: تلاش برای رشد و پیشرفت معنوی این طیف از جامعه، وظیفه ای مهم و اساسی است که والدین و مسؤولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
حجت‌الاسلام عبدالهی تاکید کرد: والدین همان گونه که به خوراک و پوشاک فرزندان خود توجه دارند؛ باید به تعلیم و تربیت آنان نیز، منطبق با فرهنگ و آیین دینی و قرآنی، توجه ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه انس با قرآن کریم را از مهم ترین راه های هدایت و تربیت کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: قرآن برای هدایت و ساخت روح انسان است و هر چه که لازمه ی سعادت بشری به سوی خداست، در قرآن آمده و قرآن بهترین حدیث و احسن الحدیث است.
این مبلغ دینی، به دوران پس از ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) اشاره و تصریح کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج)، خیمه های قرآن به پا می‌شود و جلسات قرآن و تفسیر آن برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان خاطر نشان کرد: هرچند نام امام زمان (عج) به صراحت در قرآن نیامده است؛ اما حقیقت مهدویت و نجات نهایی بشر از دست ظالمان و زورگویان عالم و برقراری حکومت عدل جهانی، که آرمان نهایی آن حضرت است؛ مساله ای است که به صراحت در قرآن به آن اشاره شده است.
وی افزود: فردای قیامت، هر انسانی با امام خود وارد محشر می‌شود و امام متقین و پرهیزکاران، قرآن کریم است.
قرائت قرآن توسط نوجوانان، اجرای سرود دسته جمعی نونهالان و نوجوانان قرآنی و قصه گویی قرآنی حجت‌الاسلام عبداللهی از دیگر برنامه های این همایش معنوی بود.
در پایان این مراسم که با هدف تشویق نونهالان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی و تقدیر از همیاری این کودکان درسحرهای ماه رمضان برگزار شد، از 400 کودک و نوجوان همیار قرآنی آیین ملی جزء خوانی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) با اهدای لوح و هدایای ویژه ای تجلیل شد.
یادآور می‌شود؛ آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) برای هفتمین سال پیاپی هر روز پس از نماز صبح برگزار و از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما و سیمای مرکز اصفهان به صورت زنده برای قرآن دوستان درسراسر کشور پخش تلویزیونی شد.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان نمونه قرآنی آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و 6 کیلومتری کاشان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها