مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با «بسیج»:

اگر قرار بود تحریم ها لغو نشود، چرا مذاکره کردیم؟

ترکاشوند گفت: آقای عراقچی در حضور ملت ایران گفت که همه تحریم ها در روز اجرایی شدن برجام به طور کامل لغو خواهند شد و هیچ استثنایی قائل نشدند اما سوال اساسی این است که کدامیک از تحریم ها برداشته شده است؟
کد خبر: ۸۷۱۲۵۹۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
حبیب ترکاشوند مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه هدف نظام از مذاکرات رفع تحریم ها بود، در واکنش به اظهارات عجیب عراقچی مبنی بر اینکه در برجام فقط به رفع تحریم ها نگاه نکنیم، اظهار داشت: با توجه به حوادث پسا برجامی و پیش بینی هایی که منتقدین برجام درباره بدعهدی و پایبند نبودن آمریکایی ها به تعهداتشان داشتند، می بینیم که این پیش بینی ها در حال محقق شدن است.

وی افزود: از زمان اجرای برجام، جمهوری اسلامی تقریبا تمام تعهداتش را انجام داده است به طوری که این اقدام ایران، مورد استقبال غرب قرار گرفت اما متاسفانه شاهد هستیم که وعده های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده در پسابرجام، محقق نشده اند.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در حضور ملت ایران گفت که همه تحریم ها در روز اجرایی شدن برجام به طور کامل لغو خواهند شد و هیچ استثنایی قائل نشدند اما سوال اساسی این است که کدامیک از تحریم ها برداشته شده است؟

وی ادامه داد: با توجه به عدم تحقق وعده هایی که دولتمردان در پسابرجام به مردم شریف ایران دادند و با توجه به اینکه تحریم ها همچنان پابرجا هستند لذا دولتمردان در حال حاضر رویکرد فرافکنی را در پیش گرفته اند.

مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس گفت: سخنان آقای عراقچی دقیقا مخالف صحبت های ایشان در سال گذشته است و مواضع آقای عراقچی کاملا متفاوت با دوران پیشابرجام است و خوب است که آقایان بدانند که مردم به خوبی این تناقض ها را درک می کنند.

ترکاشوند با انتقاد از اظهارات عراقچی، تصریح کرد: آقای عراقچی با مردم صادق باشد و بگوید که اگر قرار بود تحریم ها برداشته نشود پس برای چه چیزی و چرا مذاکره کردند؟

وی افزود: اگر مردم در ریختن سیمان به قلب رآکتور اراک و از بین رفتن چندین هزار سانتریفیوژ اعتراضی نکردند به خاطر این بود که منتظر رفع تحریم ها بودند و می خواستند که در زندگیشان گشایشی حاصل شود اما اکنون می بینند که روز به روز وضعیت رکود و گرانی بدتر می شود، لذا ناامیدی مردم نسبت به برجام روز به روز بیشتر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار