خبرهای داغ:
معاون فدراسیون کوهنوردی خبر داد:

فتح قله‌های مرتفع جهان توسط روحانیون کوهنورد

حجت الاسلام شریفیان مهر، معاون فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فتح قله‌های مرتفع ایران و جهان، توسط طلاب و روحانیون کوهنورد ارائه کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۴۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام علی شریفیان‌مهر، با اشاره به فعالیت روحانیون و طلاب کوهنورد برای فتح قله‌های مرتفع، اظهار داشت: ما ورزش را به عنوان ابزاری فرهنگی برای انتشار پیام دین می‌دانیم. 

وی افزود: قبل از ورودم به حوزه، کوهنوردی و دیگر رشته‌های ورزشی را دنبال می‌کردم، اما وقتی آموزه‌های اسلام در تأیید ورزش برای سلامت جسم و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص را دیدم، انگیزه‌ام برای جدیت در امر ورزش و استفاده از آن به عنوان یک ابزار فرهنگی چند برابر شد. 

معاون فرهنگی فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است که در رشته کوهنوردی فعالیت دارم، گفت: بعد از آن که در سال ۸۰ وارد حوزه شدم، به اتفاق برخی از دوستانمان گروهی را تشکیل دادیم تا با فتح برخی از قله‌های مرتفع، برخی از پیام‌های فرهنگی و دینی را منعکس کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون قله‌های مرتفع ایران و همچنین قله‌های مرتفع ۸ کشور دنیا را فتح کرده‌ایم که در تمام این کوهنوردی‌ها، خود من عمامه بر سر داشتم؛ علاوه بر آن در طول مسیر کوهنوردی اقدام به برپایی نمازهای جماعت و خواندن دعا می‌کردیم که هر کدام از این اقدامات پیام‌هایی را به دیگران منعکس می‌کرد. 

حجت الاسلام شریفیان‌مهر با اشاره به آخرین اقدام ورزشی-فرهنگی انجام شده توسط طلاب و روحانیون کوهنورد، گفت: چهارشنبه هفته گذشته ۲۳ تیرماه، در قالب یک گروه ۶۰ نفره از نقاط مختلف ایران، قله علم کوه در استان مازندران را فتح کردیم که در طول مسیر کوهپیمایی خود، نمازهای جماعت و مراسمات دعا برگزار می‌کردیم. 

وی افزود: این اقدامات باعث جلب نظر مردم و ملحق شدن آنان به نمازهای جماعت ما می‌شد؛ همچنین ساعت‌ها صحبت و مشاوره با مردم انجام شد و همچنین به سؤالات شرعی بسیار زیادی را که از سوی مردم پرسیده می‌شد، پاسخ می‌گفتیم به گونه‌ای که خود من اگر در قم مستقر می‌شدم، در طول دو هفته نمی‌توانستم این قدر سؤال شرعی را پاسخ دهم. 

معاون فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: بسیاری از مردم می‌گفتند که شاید در درون شهر، ما نمی‌توانستیم این قدر راحت با شما ارتباط بگیریم، اما خوشبختانه با رفاقتی که بین ما و مردم در طول مسیر کوهنوردی ایجاد می‌شد، اثرات مثبتی را شاهد بودیم. 

وی با بیان اینکه ورزش ابزاری برای تبلیغ اسلام است، به فتح قله دماوند در طول ماه رمضان و روز عید فطر توسط طلاب و روحانیون کوهنورد اشاره کرد و گفت: یک بار قبل از عید فطر قله دماوند با هدف تکریم شهدای روحانی مدافع حرم فتح کردیم و در پایان کار، بنر شهدای روحانی مدافع حرم را بر فراز قله دماوند برافراشتیم. 

حجت الاسلام شریفیان‌مهر افزود: در روز عید فطر نیز یک بار دیگر قله دماوند در تهران را فتح کردیم و این بار بنر برخی از شهداء و شیعیان بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بر فراز قله دماوند برافراشتیم که این اقدام ما مورد توجه مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری حوزه
ارسال نظرات
آخرین اخبار