برپایی چهارمین بیمارستان صحرایی به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله
جانشین جامعه پزشکی سپاه روح‌الله گفت: طرح تحول نظام سلامت تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد چراکه بسیاری از بیماران هستند که هزینه درمان خود را ولو بسیار اندک ندارند.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۹۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲

سرهنگ پاسدار بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان شازند به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله گفت: دومین بیمارستان صحرایی با هدف محرومیت‌زدایی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در شهرستان شازند توسط بسیج جامعه پزشکی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط برپا می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان در یکی از مناطق محروم شازند و براساس اعلام آمادگی مسئولین شهرستان و برآورد و ارزیابی نیازمندی‌ها و میزان جمعیت برپا خواهد شد.

جانشین جامعه پزشکی سپاه روح‌الله با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و میزان پاسخگویی به نیازها گفت: بسیاری از بیماران برای یک ویژیت ساده ممکن است مدت زیادی را در نوبت به سر برند ولی با پرپایی بیمارستان صحرایی در مدت زمان کوتاهی جامعه هدف غربالگری و برای کمک به درمان آن‌ها به سرعت وارد عمل می‌شویم.

سرهنگ پاسدار بهادری تصریح کرد: بسیاری از بیماران با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت حتی هزینه درمان را ندارند ولو اینکه این هزینه بسیار ناچیز باشد، این دید با دید کلی متفات است در حقیقت بسیج جامعه پزشکی خدمات پزشکی را در دورترین مناطق که امکان دسترسی به مراکز درمانی یا آب آشامیدنی وجود ندارد به شکل رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت هنوز نتوانسته اقشار نیازمند جامعه را آنگونه که باییسته و شایسته است تحت پوشش قرار دهد و به آن هدفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که "خانواده بیمار رنجی جز مریض داری نداشته باشند" نرسیده است چراکه بیمارانی هستند که در معیشت خود مانده‌اند چه برسد به اینکه هزینه درمان خود را داشته باشد.

جانشین جامعه پزشکی سپاه روح‌الله با اشاره به رایگان بودن تمامی خدمات درمانی ارائه شده از سوی بسیج جامعه پزشکی گفت: تمام خدمات از مرحله غربالگری تا پایان دوره درمان از سوی بسیج جامعه پزشکی رایگان است که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و خدماتی را که می‌بایست در طول یکسال ارائه شود در مدت زمان یک‌ماه صورت می‌گیرد که خود باعث کاهش فشار بر سیستم درمان و مراکز درمانی می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهادری تصریح کرد: با توجه به هزینه 600 تا 900 میلیونی در سه بیمارستان صحرایی سال‌های قبل، برآورد هزینه‌ای که داریم همین مقدار یا حتی بیشتر آن هم با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و دارویی است؛ سپاه با تمام ظرفیت به میدان آمده و از توان دیگر دستگاه‌ها نیز بهره می‌گیرد.

وی افزود: این بیمارستان از 16 تا 19 شهریورماه برپا خواهد شد که با توجه به وسعت منطقه و نیازسنجی‌های صورت گرفته تا پایان طرح غربالگری از تمام توان خود برای اعزام تیم‌های درمانی بهره خواهیم گرفت تا طرح غربالگری به اتمام رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات