مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد

اعزام ۱۰۰ گروه جهادی در سال ۹۵ به مناطق محروم استان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از اعزام گروه جهادی در سال ۹۵ به مناطق محروم استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۸۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمود بناحقدوست، امروز در نشست خبری اردوهای جهادی که در دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر که ۱۰۰ گروه جهادی در سال ۹۵ به مناطق محروم استان خدمت خواهند کرد، گفت: حدود ۲۰ گروه در نوروز سال جاری خدمت رسانی کرده‌اند و ۶۰ گروه دیگر در تابستان خدمت رسانی می‌کنند و ۲۰ گروه دیگر تا آخر  امسال فعالیت خواهند کرد.
 
اعزام 400 پزشک از سراسر کشور به مناطق حاشیه شهر مشهد
 
همچنین محمدحسین پیله چیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از برنامه‌هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تابستان پیشرو برگزار می‌کند، برگزاری اردوی آموزشی سفیران بهداشت و سلامت است که طی فراخوان کشوری به بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 400 نفر را به حاشیه شهر مشهد اعزام کرده‌ایم.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر از حمایت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه در برگزاری این دوره آموزشی، تصریح کرد: البته هستند مسئولانی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند و برخورد نامطلوب آنان ضمن کم کردن انگیزه دانشجویان جهادگر، نام دانشگاه را نیز به حاشیه می‌کشاند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که ۸۳۸۰ دانشجو در قالب اردوهای یک، سه و هفت روزه در مناطق محروم خدمت رسانی خواهند کرد، اعلام کرد: پنجم مرداد ماه سال جاری افتتاحیه یک اردوی جهادی ۵۰۰ نفره در اردوگاه شهید کاوه مشهد برگزار می‌شود.

پیله چیان تاکید کرد: هرچند تعداد مسئولانی که دلسوزانه فعالیت می‌کنند بسیار بیشتر است به طور مثال طی دو سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی با هزینه خود حدود ۱۵ هزار بسته سلامت به تمامی گروه‌های جهادی خراسان رضوی کمک کرده است و حتی بیمارانی که به عمل احتیاج داشتند را درمان کرده است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری یک اردوی جهادی توسط گروه جهادی صراط الحمید خبر داد و خاطرنشان کرد: این گروه جهادی ۶۰ نفره حدود دو سال است که در حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت رسانی است و امسال نیز اقدامی که صورت گرفته این است که فراخوانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ارسال شده تا در صورت تمایل دانشجویان جهادی جهت حضور در حاشیه شهر مشهد و خدمت رسانی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنین این مناطق، به گروه صراط الحمید بپیوندند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که این اردو از ۲۰ مرداد ماه تا ۲۰ شهریور ماه برگزار خواهد شد، در خصوص نحوه ارتباط گیری با مردم حاشیه شهر، عنوان کرد: اغلب ارتباط گیری ما با مردم منطقه در هفته نخست خدمت رسانی و در قالب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی صورت می‌گیرد.

پیله چیان بزرگترین رسالت جهادگران را ارتقاء سلامت در حاشیه شهر دانست و یادآور شد: برآورد ما این است که هزینه تجهیزات و برنامه‌هایی که قرار است طی این یک ماه در حاشیه شهر مشهد رخ دهد حدود سه میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال باشد که خوشبختانه برخی مسئولان استانی همچون آستان قدس و قرارگاه شهید برونسی سپاه پاسداران جهت حمایت اعلام آمادگی کرده‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها