خرمیان گفت: متأسفانه این روزها بازار لوله و اتصالات پی وی سی وضعیت خوبی ندارد و امسال این شرایط بدتر از گذشته نیز شده است.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۴۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرزانه خرمیان، دبیر انجمن لوله و اتصالات پی وی سی  در رابطه با بازار این صنعت بیان داشت: متأسفانه این روزها بازار لوله و اتصالات پی وی سی وضعیت خوبی ندارد و امسال این شرایط بدتر از گذشته نیز شده است.

وی گفت: صنعت لوله و اتصالات پی وی سی مصرف کننده رزین پی وی سی است و تولید کننده این رزین‌ها پتروشیمی‌ها هستند پتروشیمی‌هایی که در نهایت مشخص نمی کنند که آیا دولتی هستند یا خصوصی، هر زمان که به نفعشان باشد دولتی و زمان دیگر خصوصی هستند.

خرمیان ادامه داد: متأسفانه در این صنعت از اول فروردین 95 با افزایش قیمت و کمبود عرضه مواد اولیه مواجه بودیم و و از طریق تمام سازمان‌های دولتی و درگاه‌ها اقدام کردیم تا به گونه‌ای مشکلات را حل کنیم اما نه تنها در این مدت مشکلی حل نشده است بلکه وضعیت بدتر هم شده است.

وی تاکید کرد: عرضه پی وی سی در بورس به حداقل میزان خود رسیده است در حالی که تولید وجود دارد، اما پتروشیمی‌ها صادرات را در اولویت قرار داده و آن را با قیمتی ارزان‌تر از آن چیزی که به تولید کننده داخلی می‌دهند صادر می‌کنند در واقع قیمت مواد صادراتی آنها کمتر از قیمت عرضه داخلی است.

رئیس اتحادیه لوله و اتصالات پی وی سی با بیان این مطلب که پتروشیمی‌ها حتی حاضر نیستند که مواد را در بورس بیاورند به نسیم آنلاین گفت: خوراک پتروشیمی‌ها گاز است و آنها این خوراک را از دولت می‌گیرند پس این چه قانونی است که آنها را موظف نمی‌کند تا ابتدا فروش به تولید کنندگان صنایع پتروشیمی را تامین کنند و بعد به سراغ صادرات بروند.

وی تصریح کرد: گاهی انبارهای پتروشیمی‌ها پر است از مواد اما حاضر نیستند که آن را عرضه کنند و جالب تر اینکه وزارت صنعت که خود یک سازمان دولتی است و باید از تولید کننده داخلی حمایت کند به گونه‌ای اقدام می‌نماید که در جهت حمایت از  دلال‌ها است به طوری که مجوزهای بی رویه‌ای به افرادی داده که نه تنها هیچ تولیدی ندارند بلکه آشفتگی زیادی را نیز در بازار ایجاد می‌کند.

خرمیان در پایان خاطرنشان کرد: وزیر صنعت حامی خروج کالا از بورس است که بدون شک اگر چنین اتفاقی بیفتد آشفتگی زیادی حداقل در بازار صنعت ما رخ خواهد داد زیرا همه چیز رابطه‌ای است و نه ضابطه‌ای که اگر ضابطه‌ای هم باشد برای آن هزار تبصره وجود دارد.

ارسال نظرات