عضو هيات مديره انجمن شعر بسيج هنرمندان تشریح کرد

برگزاري كنگره فرهنگ حماسه گامي در جهت ترويج فرهنگ ايثار

عضو هيات مديره انجمن شعر بسيج هنرمندان گفت: برگزاري كنگره فرهنگ حماسه مي‌تواند ضمن ترويج فرهنگ ايثار نقش بسزاي در رشد و نمو و بيداري جامعه داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۱۲۳۴۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس براتی پور متولد 1322 در تهران است که از وی آثاری نظیر بهت نگاه، وعده دیدار، عطش عشق، داغ تشنگی، سوار مشرقی، درساحل علقمه، ماه درفرات، برجبین صبح و ... منتشر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني خانه فرهنگ ايثار و مقاومت؛ عباس براتي‌پور كارشناس شعر و عضو هيات مديره انجمن شعر بسيج هنرمندان در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني‌خانه ايثارگفت: ايثار به معناي از خودگذشتگي به نفع ديگران و به نوعي ديگران را به خود ترجيح دادن است.

فرهنگ حماسه از نظر شما به چه معناست؟

متاسفانه تصور اكثر ما از واژه ايثار جنگ تحميلي شهادت و ايثارگري است. شايد اين قصه را بارها شنيده باشيد كه رزمنده‌اي در حال شهادت بود براي او آب مي‌آورند و او مي‌گويد آب را به بغل دستي‌ام بدهيد او از من تشنه‌تر است. بر بالين رزمنده رفتند او هم مثل نفر بعدي آب را به دوست رزمنداش ارجاع داد و در نهايت هر سه به مقام شهادت نايل آمدند. اين خود نمونه‌اي از ايثار در جامعه است كه هنوز پس از گذشت چندين سال اين قصه بر سرزبان‌هاست.

نظرتان در خصوص كنگره فرهنگ حماسه چيست و اين اتفاق را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

برگزاري كنگره فرهنگ حماسه مي‌تواند تلنگري باشد براي شركت‌كنندگان و ناظرين و به نوعي در ترويج فرهنگ‌ايثار تاثير بسزايي داشته باشد. تبليغ در خصوص كنگره موجب رشد و نمو و بيداري جامعه مي شود و مي تواند بيانگر مناسبي باشد از مفهوم فرهنگ ايثار.

كنگره فرهنگ حماسه با نكوداشت استاد حميد سبزواري برگزاي مي‌شود، نظرتان در اين خصوص چيست؟

برگزاري نكوداشت براي بزرگان موجب پاسداشت هنر و ادب در جامعه و زنده نگه داشتن ياد و خاطره آنها مي‌شود ضمن اينكه استاد سبزواري الگويي بود در جامعه و احترام به او احترام به شعر و فرهنگ اين مرزو بوم است.

گفت‌وگو: رويا مهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار