جلال بازرگان گفت: در شرایطی که اوضاع مادی و نقدینگی پیمانکاران خوب نبوده است و اقتصاد کشور هم وضعیت ساماندهی شده ای را ندارد این قرارداد موجب خروج سرمایه های هنگفتی از کشور خواهد شد، رکود اقتصادی را از بین نمی برد بلکه به نوعی تشدید کننده رکود اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۲۳۲۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

جلال بازرگان دکترای عمران و استاددانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت بالغ بر ¾ میلیارد قرارداد آسفالت سازی و جاده سازی با ایتالیا بسته است این قرارداد خروج از رکود اقتصادی محسوب می شود اظهار داشت: بسیاری از پیمانکاران و کارشناسان حقیقی و حقوقی کشور با شرایطی همچون واگذاری کم، عدم پرداخت مطالبات مواجه بوده است این قرارداد سنجیده نیست.

وی با بیان اینکه اولویت قرارداد بستن با پیمانکاران داخلی بوده است افزود: دولت بایداین قرارداد را در مرحله اول به یک مجموعه داخلی تحویل می داد نه پیمانکاران ایتالیایی.

بازرگان بیان داشت: با واگذاری به پیمانکاران داخلی، کمبودها و کسری های موجود قابلیت شناسایی بیشتری داشت و باید تکنولوژی را از ایتالیا می آورد تا کارشناسان داخلی به دانش بومیس سازی شده مبدل کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در شرایطی که اوضاع مادی و نقدینگی پیمانکاران خوب نبوده است و اقتصاد کشور هم وضعیت ساماندهی شده ای را ندارد این قرارداد موجب خروج سرمایه های هنگفتی از کشور خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: قرار داد ایران – ایتالیا در زمینه جاده و آسفالت سازی رکود اقتصادی را از بین نمی برد بلکه به نوعی تشدید کننده رکود اقتصادی خواهد شد.

ارسال نظرات