هاشمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه آیا واگذاری صفر تا صد پیمانکاری به ایتالیایی ها، خروج از رکود اقتصادی محسوب می شود اظهار داشت: قطعا اینگونه نیست.
کد خبر: ۸۷۱۲۲۴۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
سید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به انعقاد قرارداد ایران و ایتالیا در زمینه جاده و آسفالت سازی با وجود تخصص پیمانکاران داخلی خروج از رکود اقتصادی نیست اظهار داشت: از کمیت و کیفیت قرارداد خبری ندارم تا بتوانم اظهارنظر خاصی داشته باشم لذا تامین اعتبارات  از چه محلی تامین می شود خبری ندارم از محل فاینانس یا نقدینگی است و  نقدینگی از کجا تامین خواهد شد ؟!

  وی با بیان اینکه باید در قرارداد استفاده از پیمانکاران داخلی لحاظ شود افزود: عدم بکارگیری از پیمانکاران داخلی، چنین قراردادهایی را با اشکالات جدی مواجه می سازد و باید ابعاد مختلف قرارداد بررسی شود.

هاشمی بیان داشت: برای  پیمانکار خارجی هم مقدور به صرفه نیست تا از توان پیمانکار ایرانی استفاده نکند اگر به فکر سودآوری باشند هم گریزی از استفاده پیمانکاران داخلی ندارند هر چند پیمانکاران داخلی از قابلیت و توانمندی  لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اینکه مفاد قرار داد ایران و ایتالیا  چگونه بسته شده است و چه شرایطی را لحاظ کردند، اطلاع چندانی ندارم.

 هاشمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه آیا  واگذاری صفر تا صد پیمانکاری به ایتالیایی ها، خروج از رکود اقتصادی محسوب می شود اظهار داشت: قطعا اینگونه نیست.

 وی افزود: یک نکته ای جالب است این قرارداد در زمان خیلی طولانی بسته شده است، قرارداد ظاهرا بعد از 4 سال یک بخش کوچک به بهره برداری می رسد  ضمن اینکه مشکلات جدی دارد تعهدات فروانی  هم برای دولت های بعدی بوجود می آورد.

 هاشمی در خاتمه تصریح کرد: قطعا مجلس رسیدگی این قرارداد را بررسی و رسیدگی لازم را انجام می دهد و بعد از پردازش اطلاعات، اظهار نظر لازم را انجام خواهد داد هر چند اطلاعات در مور کم و کیف منتشر نشده است.

ارسال نظرات