جانشین سپاه کربلا در گفتگو با «بسیج مازندران» خبر داد:
سپاه کربلا مازندران در 31 تیرماه میزبان 100 بسیجی کوهنورد حرفه ای کشور برای صعود به قله علم کوه کلاردشت است.
کد خبر: ۸۷۱۲۲۰۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با خبرنگار بسیج با اعلاک این خبر با اشاره به اهمیت ورزش گفت: مقوله ورزش در دین اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است آنگونه که اشاره می شود روزه بگیرید تا تندرست بمانید، نشانه توجه دین اسلام به سلامت جسم و روح انسان است.

سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی با اشاره به فرازی از دعای کمیل حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «خدایا جوارح مرا برای کار، عبادت و خدمت قوی کن» توانمندی جسمانی و ورزش را در کلام ائمه (ع) دارای اهمیت دانست و گفت: به دست آوردن تهذیب، تحصیل و ورزش برای مردم و جوانان موضوعی مهم برای افراد جامعه اسلامی بشمار می رود به حدی که در کلام مقام معظم رهبری سفارش شده، لذا سپاه و بسیج در تحقق آموزه های دین اسلام پیشقدم بوده و از تمام ظرفیت خود برای ایجاد جامعه ای سالم از لحاظ جسمانی و روانی اهتمام می ورزند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا تاثیر گزاری بسیج در ورزش و موضوعات جاری جامعه را قابل توجه خواند و افزود: در حالی که دست هایی قصد از بین بردن طهارت و تقدس جایگاه ورزش در جامعه اسلامی را دارند، نهادینه نمودن برجستگی اخلاق اسلامی در متن ورزش وظائف بسیج است.

وی برگزاری اردوهای مختلط با بهانه ورزش همگانی، گوهپیمایی، اسکی و ... را از جمله ناپاکی ورزش در جامعه اسلامی خواند که چون لکه سیاهی در جامعه روح ورزش را می آزارد که با این طریق عرصه ورزش نمی تواند برای جوانان انقلاب اسلامی مامن باشد.

سرهنگ رضایی اردوهای مختلط را حرکت دشمن برای سست کردن نیروی انقلابی و ایمانی جوانان دانست و تبعیت از این شیوه را برای جوانان، مردم و خانواده های اسلامی خطرناک و نابود کننده خواند.

این مسئول ترویج فساد، فحشا و اعتیاد را از حرکات نرم دشمن در قالب برنامه های ورزشی برشمرد و مهمترین کار بسیج را الگو سازی در ورزش برای ایجاد جامعه ای سالم با ورزش پاک و بدور از انحراف اخلاقی و تقویت بنیه ایمانی یاد کرد و تاکید داشت: فضا و اصل ورزش با معیار اسلامی می تواند عرصه ای برای رهایی جوانان از گرداب هلاکت جسم و روح باشد و بسیج با حرکت خود مسیر درست را هدایت می کند.

سرهنگ محمدرضایی صعود کوهنوردان بسیج کشور به دومین قله مرتفع کشور را در راستای برنامه ورزش سپاه کربلا دانست و اضافه کرد: سپاه کربلا در سی ام و سی و یکم تیرماه میزبان قریب به یکصد بسیجی کوهنورد حرفه ای کشور در قالب 10 استان شمالی اعم از تهران، سمنان، البرز، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، گیلان، گلستان و مازندران است که قصد صعود به قله علم کوه کلاردشت را دارند.

وی در رابطه با ویژگی جغرافیایی این قله اظهار کرد: علم کوه با ارتفاع 4800 متری در منطقه تخت سلیمان غرب مازندران بعد از دماوند بزرگترین ارتفاع را داراست که در ضلع شمالی سخت ترین دیواره را از حیث کوهنوردی برخوردار است.

محمدرضایی با اشاره به وجود راه چهار جانبه دسترسی به قله علم کوه گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، استراحت شبانه و صعود نهایی به قله علم کوه از برنامه های دو روزه ورزشکاران کوهنورد می باشد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با انتقاد از ناهنجاری اخلاقی در ورزش افزود: مسئولین اجرایی نباید بگذارند نا اهلان و نامحرمان به نظام انقلاب اسلامی به اسم کوهنوردان، گردشگران، ورزشکاران و دانشجویان بصورت مختلط، محیط ورزش را ناپاک کنند و در نقاط تفریحی و ورزشی جنگل، کوه و دریای ماززندران جولان داده و از عرصه های مقدس ورزش و محیط زیست سوء استفاده کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها