رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر:

برگزاری ویژه برنامه های هفته عفاف و حجاب در بوشهر

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر بیان کرد : یکی از شاخص ترین برنامه های میدانی اهداء یک شاخه گل و بروشور و تراکت هایی با موضوع عفاف و حجاب از طرف بانوان محجبه به خانم های رهگذار و دعوت انها به داشتن حجاب کامل و برتر با روحیه گشاده و مهربان است که می تواند نقش بسزایی در نشان دادن چهره دوست داشتنی اسلام به مقوله حجاب داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۱۲۲۰۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵




به گزارش خبرگزاری بسیج بوشهر؛ رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر گفت : ویژه های برنامه های مناسبی با مدیریت این سازمان و همکاری دستگاه های اجرایی استان در هفته عفاف و حجاب انجام شده است .

به گزارش خبرگزاری بسیج ، فاطمه صفری زاده در گفت گو با خبرنگاران افزود : در این برنامه ها سعی شد تا بسترهایی که سبب ایجاد آسیب های اجتماعی ناشی از پوشش های نامناسب است به خوبی به جامعه نشان داده شود .

وی اضافه کرد :کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد که این مهم در تمامی برنامه های سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر دیده شده است.

صفری زاده با اعلام این که نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف از سنین کودکی مورد تاکید است تصریح کرد : ترویج فرهنگ حجاب و عفاف وظیفه‌ای عمومی است که از طریق آموزش، اعمال تشویق برای تقویت حجاب در بین جوانان، تقویت فرهنگ غیرت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و معرفی الگوهای جدید در پوشش می تواند در جامعه نهادینه شود.

وی عنوان کرد : برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در ساحل شهر ، برگزاری همایش و کارگاه­ های آموزشی و جلسات هم­ اندیشی با رویکرد عفاف و حجاب برای کارکنان و خانواده­ های آنان با همکاری حوزه علمیه خواهران ، اجرای تاترهای خیابانی ، مسابقه کتابخوانی با موضوع حجاب ، ایجاد وبلاگ نویسی با موضوع عفاف و حجاب، محور قرار دادن عفاف و حجاب در برنامه های حلقه های صالحین، برگزاری ویژه برنامه هایی با این موضوع در سطح یک الی دو بوستان شهر با همکاری پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ، ایجاد ایستگاه های نقاشی با موضوع عفاف و حجاب در چند نقطه شهر و ساحل ،صدور بیانیه و قرائت در نماز جمعه، ارسال پیامک در طول هفته عفاف و حجاب ، ایجاد اردوهای یک روزه برای کودکان و نوجوانان برای آشنایی بیشتر با مقوله عفاف و حجاب در سطح شهر ،ایجاد ایستگاه های مشاوره مذهبی و روانشناسی در یک الی دو نقطه شهر و علی الخصوص ساحل با طرح موضوع عفاف و حجاب از جمله پیشنهادات این سازمان برای بهتر بگزار شدن هفته عفاف و حجاب در شهر بوشهر بوده است .

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر بیان کرد : یکی از شاخص ترین برنامه های میدانی اهداء یک شاخه گل و بروشور و تراکت هایی با موضوع عفاف و حجاب از طرف بانوان محجبه به خانم های رهگذار و دعوت انها به داشتن حجاب کامل و برتر با روحیه گشاده و مهربان است که می تواند نقش بسزایی در نشان دادن چهره دوست داشتنی اسلام به مقوله حجاب داشته باشد.

وی ادامه داد :ایجاد نمایشگاه مد و لباس با تاکید بر حجاب اسلامی ، اطلاع ­رسانی و تبلیغات متناسب با فضای عمومی ادارات ، شرکت ها و بازار در حوزه عفاف و حجاب ،تبلیغ و ترویج «چادر به عنوان حجاب برتر» ، تأکید و توجه توامان به تعمیم موضوع عفاف و حجاب به زنان و مردان ،جذب مشارکت همدلانه­ ی کارکنان هر دستگاه در اجرای برنامه­ ها و در یک کلام فضاسازی و تبلیغات محیطی با استفاده از شیوه­ های اثربخش و ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه­ ای با تهیه و نصب تابلوها، نمادها به صورت هنرمندانه، اثربخش، غیرمستقیم، کوتاه، جذاب و برگرفته از آموزه­ های دینی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در این هفته مورد تاکید است.

صفری زاده ادامه داد : استفاده از هنرمندان و نویسندگان متعهد و متخصصین فعال در عرصه عفاف و حجاب در سطح استان و شهر بوشهر و دعوت از آنها برای ایجاد کارگاه های آموزشی نیز می تواند زمینه ساز افزایش آگاهی های افراد برای استفاده از حجاب مناسب باشد.

وی گفت : یکی از برنامه های هفته عفاف و حجاب در بوشهر ، رزمایش شهری در این زمینه است که در این رزمایش نقش سازمان فرهنگی و هنری به شکل داشتن ایستگاه های حجاب برتر و توزیع محصولات فرهنگی در کنار استفاده از بانوان محجبه ورزشکار مانند اسکیت و سایر ورزش ها نشان بیشتری پیدا می کند.

صفری زاده اضافه کرد : این سازمان موفق شد در این هفته یک تن پوش تبلیغاتی کامل با موضوع عفاف و حجاب در سطح بیلبوردهای شهری را به نمایش بگذارد .

وی ادامه داد : با همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر و همکاری سپاه امام صادق( ع ) و ستاد مردمی مئافعان حریم خانواده شهرستان بوشهر ، همزمان با روز حجاب و عفاف تجمع بزرگ مدافعان حریم عفاف و حجاب با حضور صدها تن از مردان و زنان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برپا شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار