خبرهای داغ:
مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 15 دانشجو از خراسان جنوبی به دوره تربیتی« شهید چمران» در قم

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام 15 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان به دوره تربیتی «شهید چمران» در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۱۹۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی پیرامون دوره تربیتی شهید چمران، اظهار داشت: ‎این دوره یک دوره تربیتی، ‎تشکیلاتی،‎ بصیرتی و معرفتی است که با حضور دانشجویان بسیجی خواهر و برادر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش تربیتی مباحثی چون ماهیت، ‎اهداف و مبانی تربیت اسلامی، اصول تربیت اسلامی، ‎روش‎های تربیت اسلامی، جذب، ‎تثبیت و رشد، ‎نظام تربیتی بسیج دانشجویی و غیره ارائه می‌شود، ‎ادامه داد:‎ در بخش مهارتی نیز دانشجویان بسیجی با اصول مدیریت تشکیلات آشنا می‎شوند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی آشنایی با مبانی اندیشه ناب اسلامی، ‎بسترسازی برای مسؤولیت‎پذیری دانشجویان در سرگروه مباحث معرفتی ـ دینی،‎ عمق‌بخشی به معارف دینی و ترویج گفتمان را از اهداف دوره آموزشی ـ تربیتی شهید چمران بیان کرد.

قاسمی آغاز دوره برادران را 31 تیرماه جاری اعلام کرد و اذعان داشت: ‎حفظ روحیه و باوری که در این دوره در دانشجویان به وجود می‌‎آید از برگزاری آن بسیار با اهمیت‌تر است.

وی با بیان اینکه مباحث معرفتی این دوره در قالب کتب شهید مطهری به دانشجویان تدریس می‌شود،‌ اضافه کرد: ‎این دوره آموزشی به مدت یک هفته در قالب برگزاری کلاس‎های آموزشی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) استان قم برگزار می‎شود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در بخش بصیرتی مباحث روز و مسائل اساسی کشور و منطقه و غیره با حضور اساتید و کارشناسان برجسته کشوری مورد بحث و بررسی قرار می‎گیرد.

قاسمی 11 مرداد را مدت زمان آغاز دوره خواهران اعلام کرد و افزود: ‎نظارت و استعداد سنجی در زمینه‎های مختلف فرهنگی، مدیریتی، ‎تشکیلاتی، علمی و ورزشی دانشجویان از دیگر ویژگی‎های برجسته این دوره است.

وی با بیان اینکه 15 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان به دوره تربیتی«شهید چمران» در قم اعزام می‎شوند، ‏اضافه کرد: ‎از این تعداد 10 نفر از دانشجویان ولایتی و بصیرتی برادر و پنج نفر از دانشجویان خواهر هستند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ‎پس از پایان دوره،‌ دانشجویان با رسالت،‌ اهداف و مأموریت‎های بسیج دانشجویی آشنا شده و بسترسازی برای تبدیل شدن هر دانشجو به یک سرگروه مباحث معرفتی، ‎دینی و تقویت مهارت تشکیلاتی و تربیتی دانشجویان محقق می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها