امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمنان در پی تضعیف شورای نگهبان هستند گفت: شورای نگهبان در فضای ملی و استانی برای مایوس شدن ترفندهای دشمنان باید مورد حمایت قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۱۲۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در در جمع مسئولان و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شورای نگهبان و قدردانی از زحمات دست اندرکاران این نهاد اظهار داشت: شورای نگهبان همانطور که از نام آن مشخص است شورایی است که آمده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف موظفی خود نگه بدارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه حیث وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و هدایت است، افزود: شورای نگهبان هم  بر فضاها و هم در عرصه انتخابات نظارت می‌کند و در هر دو فضا بعد از نظارت، هدایت می‌کند. محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های نظری و عملی است.

صفایی بوشهری موضوع انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها و سلامت انتخابات و نظارت بر عرصه قانون گذاری و انطباق آن با قوانین شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران را دو رکن جدی شورای نگهبان عنوان کرد و وظایف این شورا را بسیار مؤثر و مهم دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: شورای نگهبان یک شورای پربرکت، مؤثر و حافظ نظام در دو عرصه قانون گذاری و حضور افراد در عرصه‌های انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی تضعیف شورای نگهبان هستند خاطر نشان کرد: هم اینک تمامی دشمنان ایران اسلامی در طراحی دشمنی و ستیز خود، در پی تضعیف، محدود کردن و حذف شورای نگهبان هستند.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش مهم و موثر شورای نگهبان در عرصه‌های مختلف حکومت اسلامی افزود: دشمنان چون می‌دانند تا این شورا وجود دارد قوانین خلاف قانون اساسی و اسلام تصویب نمی‌شود و نمی‌توانند در عرصه انتخابات افراد مورد نظر خود را در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد کنند، با برنامه ریزی‌های مختلف در صدد تضعیف و تخریب این نهاد قانونی و مقدس بر آمده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون این فشار بر روی شورای نگهبان وجود داشته، خاطر نشان کرد: همواره امام راحل و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدافع شورای نگهبان بوده‌اند چرا که وجود شورای نگهبان، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید شورای نگهبان تقویت، حمایت، صیانت، حراست و حریم آن حفظ شود اظهار داشت: تضعیف شورای نگهبان به معنای تضعیف نظام، تضعیف رکن حاکمیتی در دو عرصه انتخاباتی و تصویب قوانین در نظام، تضعیف تمامی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و عملی غیرمنطقی و نشان از عدم بصیرت و دشمنی با انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حمایت و تقویت شورای نگهبان را نشان از بصیرت سیاسی دانست و تاکید کرد: حمایت از این نهاد با ارزش نشان از دیانت، انقلابی بودن و پایداری بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمنان گاهی کلان شورای نگهبان و گاهی نیز شخصیت‌های آن مانند آیت الله جنتی را تحت فشار قرار می‌دهند، افزود: آیت الله جنتی نماد شورای نگهبان و شخصیتی است که واقعاً ولایتمدار، فاضل، عالم، بصیر، جهادگر، انقلابی و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بوشهر حمایت از شورای نگهبان در فضاهای ملی و استانی را همواره واجب دانست و تأکید کرد: به همان مقیاس در فضای ملی باید در فضای استان‌ها نیز از دفاتر شورای نگهبان حمایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات