استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

دولت فکری به حال کودکان کار کند

استاد دانشگاه گفت: دولت موظف است بر عملکرد دستگاه های مسئول در این قضیه نظارت کافی داشته باشد و با مسئولانی که کوتاهی می کنند بدون هیچ ملاحظه ای برخورد کرده و از کودکان کار حمایت کند.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۹۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

علی اصغر نصر الله نژاد استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص وضعیت کودکان کار و متکدیان در سطح شهر و راهکارهای مقابله با این معضل اظهار داشت: پدیده کودکان کار یک معضل اجتماعی است که به کم کاری دستگاه های مسئول برمی گردد.

وی افزود: این معضل، بنیان خانواده را در جامعه تحت الشعاع خود قرار می دهد و برای نسل آینده اثرات فاجعه آمیزی خواهد داشت چراکه کودکانی که در سنین پایین در خیابان های سطح شهر کار می کنند شدیداً در معرض خطرات اجتماعی، اخلاقی و بزهکاری قرار می گیرند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: ستون اصلی یک جامعه سالم کانون گرم خانواده است؛ بعضی از خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی و فقر، کودکان خود را برای کار به خیابان ها می فرستند و این مسئله آسیب های بسیار جدی را در سلامت روحی و روانی کودکان، خانواده ها و در نهایت جامعه به دنبال دارد.

نصرالله نژاد خاطر نشان کرد: دولت موظف است بر عملکرد دستگاه های مسئول در این قضیه نظارت کافی داشته باشد و با مسئولانی که کوتاهی می کنند بدون هیچ ملاحظه ای برخورد کرده و از کودکان کار حمایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار