خبرهای داغ:
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان بوئین زهرا:
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان بوئین زهرا گفت: شورای نگهبان یکی از ضروری ترین نهادهای حکومتی است.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۸۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
سلمان طاهری سرپرست دفتر نظارت برانتخابات شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مسئله شورای نگهبان در قانون اساسی کشور را یک مسئله بسیار مهم و بزرگ و منحصر به فرد دانست.
وی ادامه داد: اگر در قانون اساسی این مسئولیت بر عهدی شورای نگهبان گذاشته نمی شد معلوم نبود با برداشت های مختلف از قانون اساسی چه مشکلات بزرگی برای کشور و جامعه پیش می آمد.
طاهری ابراز داشت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم ترین، موثرترین و ضروری ترین نهاد های حکومتی به شمار می آید.
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان بوئین زهرا نبود شورای نگهبان در کنار مجلس قانون گذاری را موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن دانست و بیان کرد: شورای نگهبان هم مرجع رسمی تغییر قانون اساسی و هم مرجع تشخیص مغایرت و عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی است.
 وی با بیان اینکه شورای نگهبان متولی نظارت بر انتخابات می باشد که این نظارت بر اساس اصل 99 قانون اساسی، نظارت استصوابی یا نظارت عام و فراگیر می باشد عنوان کرد: سه مرحله از مراحل اصلی انتخابات شامل 1-مرحله قبل ازانتخابات که شامل بررسی وضعیت نامزدهای انتخاباتی و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات سالم 2- مرحله حین برگزاری انتخابات با استفده از ناظرین و بازرسین نظارتی 3- مرحله بهد از انتخابات( بررسی وضعیت انتخاباتبرگزار شده بر اساس گزارشات و شکایات واصله) می باشد.
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان بوئین زهرا با اشاره به مرحله سوم انتخابات در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از حضور گسترده و حماسی مردم در این دوره انتخاباتی که به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفته و با حضور گرم خود در پای صندوق های رای یک بار دیگر توطئه های دشمنان دیرینه جمهوری اسلامی را نقش بر آب کردند تقدیر و تشکر نمودند و از مردم وفادار و انقلابی خواستند در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری که در خرداد ماه 96 برگزار خواهد شد با شور و انگیزه انقلابی حضور یافته و حماسه دیگری بیافرینند.
وی در پایان از مسئولین شهرستانی از جمله امام جمعه شهرستان، سپاه ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا، نیروی انتظامی و فرماندار، اداره اطلاعات، دادستان شهرستان، دادگستری، ثبت احوال و بویژه از ناظران  که به برگزار شدن سالم انتخابات کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.


2002/ت30/

ارسال نظرات
پر بیننده ها