سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در سه رده شهرستانی، استانی و کشور به صورت مستمر و سالانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۴۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری برای اجرای برنامه‌های قرآنی دارند، و در همین راستا در فرمایشات خود به تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآنی تاکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه پس از فرمایشات ایشان اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کل کشور آغاز شده و بر همین اساس برای هر یک از استان‌ها و به تبع آن شهرستان‌ها سهمی تعیین شده است، افزود: در این راستا به صورت سالانه تعدادی از علاقه‌مندانی که تمایل به حفظ قرآن دارند، در دوره‌های آموزشی مربوط ثبت‌نام کرده و اقدام به حفظ قرآن کریم می‌کنند.

وی با بیان اینکه با هدف پرورش استعدادهای قرآنی و همچنین تشویق قرآن‌آموزان مسابقات قرآنی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در سه رده شهرستانی، استانی و کشور به صورت مستمر و سالانه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه سی و نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت،‌ ترتیل، معارف، اذان و دعاخوانی برگزار میشود، اضافه کرد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی بالای 18 سال برگزار خواهد شد.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه طبق آمار 250 نفر از علاقه‌مندان از شهرستان زنجان در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت، گفت: این مسابقات امروز در دو نوبت صبح و عصر در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در بخش خواهران مسابقات در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ برگزار می‌شود، افزود: همچنین در بخش برادران نیز این مسابقات در چهار رشته قرائت، ترتیل، حفظ و اذان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بانوان از برگزاری این مسابقات افزود: از مجموع 250 شرکت کننده، 150 نفر را خواهران و 100 نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان خاطر نشان ساخت: نفرات برتر هر یک از بخش‌های این مسابقات به مرحله استانی اعزام و در صورت موفقیت در آن مرحله به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات