خبرهای داغ:
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از فعالیت ۱۰۹پایگاه اوقات فراغت از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: سه هزار و ۴۰۰دانش آموز در این کلاس ها حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۰۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در نخستین نشست توجیهی دبیران اجرایی طرح اوقات فراغت استان سمنان به میزبانی مجتمع ولایت شهر سمنان، ضمن بیان اینکه تقویت هویت ملی، دینی و امید در جوانان باید در رأس امور آموزشی برای جوانان باشد، ابراز داشت: دشمنان اسلام امروز با برنامه ریزی دقیق سلب امید و اعتماد از جوانان مسلمان را در اولویت کارهای خود قرار داده اند لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی ترویج بداخلاقی بین جوانان را از راه های نفوذ دشمنان عنوان کرد و افزود: با الگو قرار دادن اخلاق در آموزش ها می توان با دشمنان مقابله کرد چرا که ذهن پرسشگر و خلاق جوان، همواره به دنبال آموختن است، آموزش، بهترین روش برای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین نوجوانان محسوب می شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، درباره مهمترین محورهای آموزشی در کلاس های پایگاه های طرح اوقات فراغت، توضیح داد: نفوذ، گفتمان اسلامی و ایجاد روحیه اقتصاد مقاومتی مهمترین مباحثی است که در این دوره های آموزشی مطرح خواهند شد.

روحانی نژاد افزود: دشمنان در مدت ۳۸سال حیات انقلاب اسلامی تمام راه ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی و ارزش های آن، آزمایش کردند اما به نتیجه نرسیده اند لیکن باید هوشیار باشیم تا از این پس نیز در اجرای توطئه های شومشان موفق نباشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواستار جدی گرفتن این شعار در مقوله تربیت نسل جوان و انقلابی شد و افزود: شعار باید تبدیل به فرهنگ عمومی شده و در زمره گفتمان های دینی قرار گیرد تا نسبت به فراگیری آن اطمینان داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: این اداره کل برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت از ظرفیت روحانیان اعزامی و داوطلب فعال که دارای مهارت هایی هستند و در سامانه سجام ثبت نام شده اند استفاده می کند.

روحانی نژاد با بیان اینکه کلاس ها در بخش های مختلف فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد، ابراز داشت: تمام آموزش ها متناسب با نیاز و خواست دانش آموزان برگزار می شود تا استقبال از آنها روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: برای جذب حداکثری جوانان به دوره های آموزشی، کلاس های اوقات فراغت باید متنوع باشند لذا باید کارگاه های گفتمان به صورت دو سویه همراه با دیالوگ بین دانش آموزان برگزار شود تا جذابیت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها