نعمت‌الله آرامی، مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح از برپایی جلسه نقد کتاب «اینک شوکران: شهید شایسته‌فر» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کتاب «عملیات فریب» بسیار شفاف نقد شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۸۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، نعمت‌الله آرامی، مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح گفت: چهارمین جلسه نقد کتاب‌های این انتشارات، دوشنبه 18 مرداد 1395 بر محور کتاب «اینک شوکران: شهید شایسته‌فر» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سه جلسه نقد کتاب انتشارات روایت فتح که پیش از این برگزار شده بود، افزود: جلسه‌های قبل بدون حضور رسانه‌ها بر محور کتاب‌های «نیمه‌پنهان ماه؛ شهید رهبر»، «کمین آخر» و «عملیات فریب» برگزار شدند. در جلسه چهارم کتاب «اینک شوکران شهید شایسته‌فر» با حضور عالیه‌سادات حسینی، نویسنده کتاب و یحیی نیازی به عنوان کارشناس نقد و بررسی می‌شود.

آرامی نقد کتاب «عملیات فریب» را به عنوان سومین جلسه نقد کتاب موسسه انتشاراتی روایت فتح، مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه که با حضور مرتضی قاضی، نویسنده کتاب و محمد‌ قاسمی‌پور، منتقد و شماری از مخاطبان برگزار شده بود، نقد‌ها کاملا شفاف بودند.

مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح ادامه داد: آوردن دفترچه شهید اسد‌الله قاضی که برادر شهید است، برای مخاطبان جذاب و خلاقانه بود. البته برخی مخاطبان معتقد بودند بیش از اندازه از مطالب دفترچه استفاده شده و باید دفترچه‌ای که بر محور آن مصاحبه‌های کتاب انجام شده است، در پایان کتاب می‌آمد. همچنین به عقیده آنان، استفاده بیش از اندازه از دفترچه بر قطر کتاب افزود و باعث گران‌تر شدن آن شد.

آرامی افزود: قاسمی‌پور نیز در نقد خود کتاب «عملیات فریب» را شامل سه روایت (به روایت راویان، به روایت نویسنده و به روایت دفترچه شهید) دانست و معتقد بود با آن‌که در مقدمه از «دفترچه شهید» به عنوان منبع اصلی کتاب یاد شده است اما در خلال کتاب، دفترچه به حاشیه رانده شده و نظرات نویسنده غالب شده است.
ارسال نظرات