مسئول بسیج ورزشکاران سپاه روح‌الله گفت: تقویت منش پهلوانی از پرخاشگری‌ و بداخلاقی مود در حوزه ورزش می‌کاهد و زمینه‌ای را فراهم سازد که ورزشکاران بتوانند رفتار خود را کنترل و فضایل اخلاقی را در خود ارتقا بخشند.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۶۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

سرهنگ پاسدار ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به شکل‌گیری سازمان بسیج ورزشکاران گفت: بسیج ورزشکاران از سال 1389 به شکل مستقل فعالیت خود را در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش آغاز کرد.

وی با اشاره به نقش بسیج در ترویج اخلاق‌مداری در حوزه ورزش گفت: با توجه به بداخلاقی‌هایی که در حوزه ورزش در سطح ملی، استانی و شهرستانی شاهد هستیم و متاسفانه در مباحثی در این زمینه در سطح کشور نیز رخ می‌دهد بسیج ورزشکاران با هدف اصلاح وضعیت فرهنگی ورزش و بهبود فعالیت‌های فرهنگی شکل گرفت تا بتواند در این حوزه فعالیت موثری را انجام دهد.

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه روح‌الله تصریح کرد: برای اینکه بسیج ورزشکاران بتواند ماموریت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد نیازمند همکاری اداره کل ورزش و جوانان در سطح استانی و در سطح کلان‌تر همکاری وزارت ورزش و جوانان است چراکه بسیج برای کمک به حوزه ورزش ورود کرده و بایستی از موازی‌کاری پرهیز و با هماهنگ شدن و هم‌افزایی این فعالیت‌های فرهنگی به نحو مطلوب انجام شود.

سرهنگ پاسدار ذوالفقاری با اشاره به نامگذاری روز 17 شوال به نام بسیج ورزشکاران گفت: به مناسبت فتح قلعه خیبر به دست حضرت امیرالمومنین علی(ع) روز 17 شوال به نام بسیج ورزشکاران نامگذاری شده و سازمان بسیج ورزشکاران ضمن تربیت ورزشکاران قهرمان به تقویت منش پهلوانی در آنان نیز بپردازد.

وی افزود: سازمان بسیج ورزشکاران سعی خواهد کرد تا ضمن اینکه افراد ورزشکار خودشان را قهرمان به جامعه عرضه می‌کنند، در کنار منش قهرمانی موضوعاتی همچون روحیه معنوی که می‌تواند مکمل منش قهرمانی باشد را در کنار کارهایشان قرار دهند تا جوانانی که در آینده می‌خواهند در حوزه‌های مختلف جامعه فعالیت کنند بدانند که ورزشکاران تک بعدی نیستند بلکه در کنار جسم، روح هم پرورش می‌دهند.

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه روح‌الله تصریح کرد: پرورش جسم در کنار پروش روح و معنویت در کنار هم می‌تواند یک انسان کاملی را برای دنیا عرضه کند و با تقویت منش پهلوانی از پرخاشگری‌ها بکاهیم و زمینه‌ای را فراهم سازد که ورزشکاران بتوانند رفتار خود را کنترل و فضایل اخلاقی را در خود ارتقا بخشند.

سرهنگ پاسدار ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران سپاه روح‌الله در روز بسیج ورزشکاران گفت: امسال متناسب با سال‌های گذشته برنامه‌های فرهنگی را همزمان با هفته منش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در سطح استان اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش در شهرستان‌های خمین و شازند توسط کانون ورزشکاران و با نظارت سازمان بسیج ورزشکاران در روز 17 شوال(اول مردادماه)، گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران در شهرستان‌های اراک، محلات، زرندیه، ساوه توسط کانون ورزشکاران و تجلیل از مدال‌آوران اخلاق‌مدار ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی، ملی و استانی توسط تمامی کانون‌ها در سطح استان و تجمع میقات صالحین از اهم برنامه‌های بسیج ورزشکاران در این روز است.

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه روح‌الله در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، زرندیه، محلات و شازند کانون ورزشکاران در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در ورزش، اخلاقمداری و جذب ورزشکاران به بسیج فعال هستند و در نظر داریم تا پایان سال آینده در مابقی شهرستان‌های استان این کانون‌ها را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات