فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع) حوزه امام سجاد(ع) شهرستان دشتستان گفت: کمک به نیازمندان نه تنها پاداش دنیوی و اخروی برای فرد داشته بلکه می تواند جامعه را از انواع آسیب ها حفظ کند.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۲۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

 به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،احمد احمد زاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع) حوزه امام سجاد(ع) شهرستان دشتستان، گفت: بی تفاوتی اجتماعی، حالتی است که در آن مردم جامعه نسبت به سرنوشت اجتماعی خود و دیگران بی تفاوتند و شایسته جامعه اسلامی نیست که این صفت را دارا باشند برهمین اساس تصمیم گرفتیم در روستای خود طرح کمک به نیازمندان را اجرا کنیم .

وی تصریح کرد : دراین طرح ابتدا خانواده های نیازمند را شناسایی کرده و آن ها را درجه بندی می کنیم . براساس این درجه بندی اقداماتی از قیبل: کمک غذایی به خانواده های درجه یک به صورت ماهیانه، حمایت ماهیانه توسط خیرین به خانواده های بی سرپرست، تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت، تهیه وام قرض الحسنه به افراد بیمار و نیازمند، کمک به خرید زمین مسکونی وساخت منزل .

وی ادامه داد: کمک به نیازمندان نه تنها پاداش دنیوی واخروی برای فرد داشته بلکه می تواند جامعه را از انواع آسیب ها حفظ کند وانسان باید نخست مشکلات مردم را حل کند سپس به انجام فرایض دینی بپردازند، امام صادق (ع) می فرماید: برآورده شدن حاجت مومنان ورفع مشکلات آنها مهمتر از انجام عمل حج است .

وی در پایان گفت: اجرای این طرح توانسته مشکلات مالی بسیاری از خانواده های بی بضاعت وفاقد سرپرست را رفع نماید، امید داریم در آینده نه چندان نزدیک این امر را گسترش دهیم وخیرین بیشتری را جذب این عمل خداپسندانه نماییم.


ارسال نظرات