خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: اهدای زمین از سمت شهرداری و شورای اسلامی شهر کبودراهنگ به منظور ساخت غربالگری کاری بزرگ و عظیم است.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۷۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، محمدابراهیم الهی‌تبار در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس علوم پزشکی همدان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه، فرماندار و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: اهدای زمین به منظور ساخت غربالگری سرطان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کبودراهنگ کاری بسیار بزرگ و عظیم است.

وی توجه به امنیت غذایی را از ضروریات دانست و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر و امید کاری بسیار بزگ است که اثرات مطلوب آن برای افراد جامعه دیده می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست و مسائل مربوط به این موضوع از سوی دستگاه ها لازم است، افزود: توجه دستگاه ها به پسماندهای با همکاری شبکه بهداشت و درمان نیز از ضروریات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مرکز غربالگری سرطان با اعتباری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان که بیش از 700 میلیون تومان از آن تخصیص یافته با روند تشخیص سرطان در شمال استان در حال احداث است.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به اینکه مرکز غربالگری با هدف تشخیص سرطان و جلوگیری از انتشار آن احداث می شود، افزود: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در شمال استان (شهرستان کبودراهنگ) بنا به قول استاندار از برنامه های مهم این مرکز است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سرطان از اهمیت و توجه خاصی برخوردار است افزود: 40 درصد از سرطان قابل تشخیص و درمان و 40 درصد از آن قابل پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه از شهرداری و شورای اسلامی کبودراهنگ خواستار نامگذاری بلوار کنار بیمارستان امام رضا (ع) به نام پرستار شد و خاطر نشان کرد: بیش از 200 میلیون تومان نیز درخصوص ساخت سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان امام رضا (ع) مساعدت خواهد شد.

وی افزود: با کاهش مصرف دخانیات، استفاده کمتر از غذای فرآوری شده و فعالیت بدنی باعث پیشگیری از سرطان خواهد شد : چرا که پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از برنامه های مهم وزارت بهداشت می باشد که سالانه 40 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های فوت شده و 18 میلیون نفر از آن مربوط به بیماران قلبی-ریوی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه نیز ادامه داد: کبودراهنگ با هشت پایگاه فعال و دو پایگاه در حال احداث است که با مساعدت و حمایت فرمانداری تا هفته دولت افتتاح خواهند شد.

حبیب معصومی با اشاره به 2 دستگاه آمبولانس جدیدی که تا آخر سالجاری به این شهرستان تعلق می گیرد گفت: به خاطر احداث پدامداد هوایی نیز از همکاری شورای اسلامی شهر و شهردار و فرمانداری قدردانی بجا آورد.

فرماندار کبودراهنگ احسان قنبری نیز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور خدمت بسیار عظیمی به مردم در راستای پیشبرد اهداف مثبت خود ارائه داده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات