استاندار مرکزی:

توجه به نظام بودجه ریزی کشور امری ضروری است

استاندار مرکزی گفت: اگر نظام بودجه ریزی کشور به جایگاه اصلی خود برگردد مشکلات موجود در این زمینه حل می‌شود از این‌رو توجه به نظام بودجه ریزی کشور امری ضروری است.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۷۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به منظور ارائه جداول کلان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نکات مهم دستور‌العمل اجرای بودجه سال 95 با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اثرگذاری استان در اقتصادملی گفت: استان مرکزی یک استان مهم و تاثیرگذار در اقتصاد ملی کشور است چراکه درهر کدام از شهرستان‌های این استان ظرفیت‌های بسیار مهم و عظیمی وجود دارد که در اقتصاد ملی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر تلاش منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به همکاری، تعامل و هم‌افزایی خوبی که در این دوره از مجلس در بین نمایندگان استان ایجاد شده باید از این ظرفیت در زمینه رفع مشکلات بودجه‌ریزی استان و کشور استفاده شود و نمایندگان مجلس باید با جدیت مطالبات به حق استان و مردم را پیگیری و در زمینه پیشروی در تمامی امور و بخش‌ها از تمامی ظرفیت و توانمندی خود استفاده کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مشکلات و مسائل به وجود آمده در کشور در سایه تعامل و هم‌افزایی مرتفع خواهد شد و نباید با توسل به زور و اجبار کارها را پیش ببریم بلکه باید با استفاده از صمیمیت و حالت اقناعی جلسات را اداره کنیم.

زمانی‌قمی با اشاره به مخالفت فرمانداران به نحوه توزیع بودجه شهرستانی گفت: دفاع فرمانداران از حقوق مردم به واسطه بررسی دقیق توزیع اعتبارات استانی امری مثبت است و نباید اصرار به حل سریع مسائل مهم داشت، باید با بررسی و دقت نظر مباحث را پیگیری کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از بی‌برنامگی و آشفتگی مراحل تخصیص بودجه، نظام بودجه باید به نظام سابق خود برگردد و مجلسی‌ها در این دوره از مجلس شورای اسلامی باید فرصت را غنیمت شمرده و در خصوص اصلاح نظام توزیع بودجه اقدامی موثر انجام دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه نقش مهمی در تامین بودجه استان دارند از این‌رو موضوع تامین آب این دو شهرستان بسیار مهم بوده و این موضوع باید پیگیری شود چراکه عدم توجه به تامین آب این دو شهرستان به ضرر استان خواهد بود.

زمانی‌قمی ادامه داد: با تسریع در تامین بودجه انتقال آب از سد کوچری باید روند انتقال با سرعت بیشتری پیگیری شود در این زمینه با رئیس جمهور صحبت شده البته نمایندگان قم نیز، خواستار تامین آب تعدادی از روستاهای این استان که در مسیر انتقال آب قرار دارند شده‌اند و این مباحث باید پیگیری و بررسی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار