حجت الاسلام حسنی:آنهایی که خودشان در این توافق دستی بر آتش داشتند هم اعتراف می کنند که به خاطر بدعهدی های امریکا ، این توافق خصوصا در مسائل اقتصادی، دستاوردی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته است.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۶۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد در خطبه های این هفته میبد افزود : از امروز باید مسئولین ما بیش از گذشته هوشیار باشند تا با بدعهدی امریکا و هم پیمانانش ، ایران اسلامی در آینده صدمه ای نبیند.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه بحث حقوق های نجومی و فیش هایی که آن هم در ماه مبارک رمضان افشاء شد ؛ کام ملت ما را تلخ کرد ، افزود : مساله فیش های حقوقی مساله فراجناحی است و هرکس خواسته باشد این مساله را جناحی کند به ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی خیانت کرده است.

وی حقوق های نجومی را کار بسیار زشت و قبیح دانست و گفت : وقتی من طلبه سالها رو منبر برای مردم خوانده ایم که امیرالمومنین (ع) به کارگزاران نظام می نویسد "سر قلم ها را نازک بگیرد و بین خطوط در نامه نگاری ها فاصله کم کنید که بیت المال تاب و تحمل چنین ضررهایی را ندارد " آن وقت ناگهان بعد از ۳۷ سال از انقلاب فیش هایی افشا میشود که بعضی از مدیران هرچند به تعداد اندک و کم چندین ده میلیون حقوق از بیت المال و خزانه ای که حقوق ملت است برمیدارند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر مبنی بر اینکه کسانی که چه با استفاده از ابزار قانونی یا با سوء استفاده از ابزار قانونی دستبرد به بیت المال زدند خائن و غارتگر به بیت المال اند تصریح کرد : با همه این صبحت ها شاهد هستیم که بعضی از مسئولین دولتی مرتب می گویند حقوق نامتعارف ! اینها چرا نمی گویند غارت و خیانت به بیت المال.

حجت الاسلام حسنی افزود : بعد از صحبتهای مقام معظم رهبری هم به دولت و هم بر قوه قضائیه که این فیش های نجومی ۲ ماه است افشاء شده است اتمام حجت شد .

خطیب جمعه موقت میبد گفت : درخواستی که ما از جایگاه نمازجمعه از رییس جمهور و وزرا داریم این است که بدون رودربایستی ، افرادی که به بیت المال ، دست اندازی کرده اند ، اسم هایشان را به قوه قضائیه اعلام کنند .

وی تصریح کرد : قوه قضائیه در یک آزمون قرار گرفته است و باید با این غارتگران و دزدان بیت المال با قاطعیت برخورد و آنها را به اشد مجازات برساند .

امام جمعه موقت میبد با ابراز تاسف از غفلت سازمان های نظارت و بازرسی کشور گفت : سازمان های بازرسی و نظارتی کجا بودند که در این شرایط رکود که مسائل اقتصادی مردم را کلافه کرده است ، خیلی از واحدهای تولیدی ما با مشکل مواجه است و کارگران ماهها نتوانستند حقوق اولیه خود را دریافت کنند ؛ آن وقت در مقابل چشمان آنها این جور به بیت المال دست اندازی شده است .

وی پانزدهم شوال سال سوم هجرت و سالروز شهادت حضرت حمزه در جنگ احد و ۲۵۵ هجری قمری سالروز وفات عالم ، راوی حدیث ، عبدالعظیم حسنی را گرامی داشت .

امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت هفته بهزیستی و قدردانی از خدمتگذاران این نهاد گفت : سازمان بهزیستی از نهادهایی است که خالصانه به قشر محروم و معلوم در کشور خدمت رسانی می کند .

حجت الاسلام حسنی با گرامی داشت هفته تامین اجتماعی و تبریک این هفته به تمامی کارکنان این سازمان گفت : یکی از راههای گسترش عدالت اجتماعی ، سازمان تامین اجتماعی است که با تحت پوشش قرار دادن قشر عظیمی از جامعه می تواند خدمات بهتری را به مردم ارائه کند .

وی افزود : بیش از ۷۰ هزار نفر یعنی ۷۰ درصد مردم شهرستان میبد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و امیدواریم روز به روز شاهد خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر این سازمان به مردم باشیم .

امام جمعه موقت میبد ۲۶ تیر سالروز تشکیل شورای نگهبان را هم گرامی داشت و با اشاره به وظایف این شورا گفت : شورای نگهبان یکی از شوراهای بسیار میمون و بابرکت برای نظام و انقلاب است که ۶ نفر از فقهای آن شورا توسط ولی فقیه و رهبری معظم منصوب و ۶ نفر حقوق دان با معرفی ریاست قوه قضایئه و رای مجلس شورای اسلامی منصوب می شوند .

حجت الاسلام حسنی افزود : شورای نگهبان از بدو تشکیل تا به امروز وظایف خود را که حفاظت از قوانین مصوب در دایره شرع و قانون است به نحو احسن انجام داده است .

وی تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را از وظایف این شورا عنوان کرد و گفت : شورای نگهبان این وظایف را از اول تا آخر به خوبی انجام داده است .

حجت الاسلام حسنی از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه را که هفته مدیریت مصرف برق نامگذاری شده است را هم گرامی داشت و گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف است و نباید در هیچ زمینه ای اسراف و تبذیر باشد.

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : در این استان کویری و گرم باید خودتان مصرف آب و برق را مدیریت کنید تا منجر به قطع برق نشود.

وی انتصاب حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه فرزانه ، دانشمند و فیلسوف میبد به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه سراسر کشور را نیز تبریک گفت .

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه حضرت آیت الله اعرافی در حالی مورد تایید رهبری و مراجع عظام و تقلید واقع شده است که هجمه های عظیمی به اسلام و احکام اسلامی وارد شده است ، گفت : امیدواریم ایشان در این مسئولیت سنگینی که بر عهده اش گذاشته شده است موفق باشد .

وی خاطرنشان کرد : روزی از خطه میبد فردی به نام آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری پیدا شد که حوزه علیمه قم را تاسیس کرد و امام رحمه الله علیه فرمودند : پایه گذاری حوزه علمیه قم کمتر از تاسیس نظام جمهوری اسلامی نیست و امروز هم فرزندی از این خطه که انسان فقیه ، فیلسوف و صاحب افکار نو مورد تایید علما مراجع و بزرگان قرار گرفته است ؛ سکاندار حوزه های علمیه سراسر کشور شده است که به وجود این عالم برجسته افتخار می کنیم .

ارسال نظرات