سرپرست دفتر نظارت و بارزسی انتخابات شورای نگهبان در رشتخوار:

شورای نگهبان، مانع محکمی در مقابل نفوذ دشمنان به ارکان نظام اسلامی است

سرپرست دفتر نظارت و بارزسی انتخابات شورای نگهبان در رشتخوار گفت: شورای نگهبان همانند مانع محکم و نفوذناپذیری در مقابل ورود نامحرمان و ایادی دشمن به ارکان نظام اساسی است و در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۴۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، غلامحمد شیخی در سالروز تاسیس شورای نگهبان در دیدار با امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت این روز گفت: شورای نگهبان قانون اساسی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است، که از بدو شروع بکار نقش بسیار مهم و تائثیرگذار در حفظ و حراست و تداوم انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی در ادامه افزود: شورای نگهبان همانند مانع محکم و نفوذ ناپذیری در مقابل ورود نامحرمان و ایادی دشمن به ارکان نظام اساسی بوده و هست و در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستادگی نموده و همین استقامت و پایداری باعث گردید تا همواره مورد هجمه دشمنان قرار گیرد.

شیخی در ادامه بر وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی اشاره نمود و تصریح کرد: با توجه به اصل ۹۹ قانون اساسی که نظارت بر کلیه انتخابات به جز شورای اسلامی شهر و روستا به عهده شورای نگهبان گذاشته شده، این شورا به منظور نظارتی کار آمد و موثر تصمیم به ایجاد تشکیلات ثابت، قوی با نیروهای آموزش دیده گرفت که نهایت منجر به راه اندازی دفتر نظارت در مراکز استان و شهرستان ها شد.

وی وظایف دفتر نظارت شورای نگهبان در مراکز شهرستان را سازماندهی اعضای شبکه نظارت، شناسایی، جذب نیرو و گزینش نیروی و پایش نیروی کارآمد و نگهداری نیروهای با آموزش های پیوسته عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیک بودن به دوازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری  دفتر نظارت شهرستان مشغول برنامه ریزی جهت برگزاری کلاس های آموزشی و سازماندهی نیروهای نظارتی به منظور آمادگی بیشتر و نظارت دقیق تر در انتخابات سال ۹۶ است.

در ادامه حجت السلام مهدی بهرمند امام جمعه شهرستان رشتخوار با تبریک پیشاپیش سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه، گفت: امروزه دشمن در سرتاسر دنیا با اسم اجرای دموکراسی در هر منطقه یک شیوه دموکراسی را برای دستیابی به اهداف خود در نظر و دنبال می کند.

امام جمعه رشتخوار در ادامه افزود: مبارزه با ظلم، ذات انقلاب است، دشمن با اصل نظام مخالف است.

وی افزود: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی یکی از نقاط بسیر حساس و کلیدی است، که نمی گذارد دشمن به اهداف خود برسد. همین سرسختی و غیر قابل نفوذ بودن شورای نگهبان باعث وارد کردن فشارها از سوی مخالفین نظام بر این نهاد شده است.

وی به بحث استصوابی بودن شورای نگهبان و مخالفت برخی از افراد در این زمینه اشاره و یاداور شد: دشمن بحث استضوابی بودن شورای نگهبان را به شدت مورد هجمه قرار داده است چرا گه می داند شورای نگهبان همانند یک صافی هرگز نخواهد گذاشت ناخالصی وارد ارکان نظام شود. آنها به دنبال نفوذو دستیابی به اهداف خود است.

امام جمعه شهرستان رشتخوار بصیرت افزایی را لازمه ادامه راه و مبارزه با دشمن عنوان نمود و خاطرنشان کرد: امروز خطر جدی است و اگر ما کوتاه بیایم در مقابل دشمن بازنده این نبرد خواهیم بود، باید با بصیرت افزایی اجازه فکر کردن به دشمن را ندهیم.
در پایان این مراسم اعضاء دفتر شورای نگهبان شهرستان رشتخوار به همراه امام جمعه در مزار شهدا گمنام حاضر و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها